شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اخبار ضدونقیض در مورد تعلیق و بازداشت احمدی‎نژاد

 

صبح روز سه‌شنبه یازدهم اردی‌بهشت‌ماه، در فضای مجازی اخباری مبنی‌بر تعلیق محمود احمدی‎نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام  و همچنین بازداشت او، منتشر شده بود که ساعتی بعد، تکذیب شد.

علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‎ای احمدی‎نژاد، در گفت‌وگو با وب‌سایت خبرآنلاین، در این زمینه گفته است شایعات بی‌‌‌پایه و اساس، این روزها زیاد مطرح می‎شود و تنها منبع موثق در این زمینه، «مجمع تشخیص مصلحت» است.

روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نیز در پاسخ به سؤال وب‌سایت خبرآنلاین، درمورد خبر تعلیق احمدی‌نژاد، اظهار بی‌اطلاعی کرده و در برابر اصرار این وب‌سایت برای تأیید یا تکذیب آن، اعلام کرده است: «نمی‎توانیم چیزی در اختیار شما بگذاریم».

برخی وب‌سایت‌های خبری نیز به‌نقل از غلام‌رضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر تعلیق احمدی‌نژاد را تکذیب کرده‌اند.

کانال تلگرامی «دولت بهار» منتسب‌به تیم رسانه‌ای احمدی‌نژاد نیز با انتشار متنی، شایعه منتشرشده درمورد او را تکذیب کرده است. در این متن آمده است: «فارغ از انگیزه‌های پیدا و پنهان رسانه‌های متصل به جریان قدرت از انتشار این گونه خبرها، به نظر می‌رسد جریان‌های فاسد سیاسی بیشتر آرزوهای خود را در قالب شایعات بیان می‌کنند.»

دولت بهار اضافه کرده در شرایطی که پرسش‌های زیادی در افکار عمومی پیرامون عملکرد ناعادلانه قوه قضائیه وجود دارد و دولت نیز به خاطر ناتوانی در عمل به وعده‌های انتخاباتی در شرایط کاملا بحرانی‌ قرار دارد، «پخش این گونه شایعات کذب کارکرد انحراف افکار عمومی از مطالبات اصلی و اساسی مردم را دارد که البته هرگز کارگر نخواهد بود».

 

البته گفته شده است که شایعه «تعلیق احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام» چند روزی است در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، اما منتشرکنندگان اولیه خبر در روز سه‌شنبه،  اغلب منبع خبر خود را به تابناک، وب‌سایت نزدیک به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منتسب کرده‌اند، اما در این وب‌سایت یا کانال تلگرام آن، خبری رسمی در این رابطه وجود ندارد.

وب‌سایت تابناک، ساعتی بعد، انتساب این اخبار به خود را تکذیب کرد و از مخاطبان خود خواست تا خبرها را از رسانه‌های مورد وثوق دنبال کنند.

تابناک در ساعات نزدیک به ظهر ۱۱ اردی‌بهشت نوشت: «در شرایطی که خبر فیلتر شدن تلگرام برمبنای دستور قضایی مطرح شد، عده‌ای با نیات و اهداف خاص، درصدد هستند که فضای اطلاع‌رسانی را در نبود پیام‌رسان‌های خارجی، غیرشفاف و غبارآلود نشان دهند که انتشار شایعاتی نظیر بازداشت و تعلیق عضویت احمدی نژاد در مجمع تشخیص، استعفای برخی وزیران و ... در همین راستا می‌باشد».



شایعه بازداشت

همچنین از صبح روز سه‌شنبه، خبری مبنی‌بر دستگیری محمود احمدی‌نژاد نیز در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی) خبر داده که «یک منبع آگاه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی-اجتماعی این خبرگزاری گفته است: «این اخبار به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و شایعه است».

گفتگو با نرگس توسلیان در رابطه با اخبار ضد ونقیض تعلیق محمود احمدی نژاد
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More