شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد: کرونا با اهداف سیاسی در آزمایشگاه ساخته شده است

 

 

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین ایران، اعلام کرد که کرونا «یک ویروس آزمایشگاهی است» و«با اهداف سیاسی» و «عمدا» منتشر شده است.

او در مصاحبه با ایندیپندنت فارسی گفت: «معلوم است که کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمدا در دنیا با اهداف سیاسی منتشر شده است.»

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «من معتقدم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که سازوکارهایشان دیگر پاسخ نمی‌دهد. باید تغییرات اساسی به وجود بیاورند.».

او توضیح بیشتری در این‌باره نداد و به نام کشور خاصی اشاره نکرد.

پیش از این نیز رهبر جمهوری اسلامی بدون مطرح کردن شواهدی آمریکا را به ساخت ویروس کرونا متهم کرده بود.

در مقابل مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته بود که این سخنان خطرناک است و مردم ایران و جهان را در معرض خطر بزرگ تری قرار می دهد.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که مدیریت کرونا در ایران مطابق سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی است و «همین باعث شده است که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه باشد».

او اضافه کرد: «ما دانشمندان و متخصصینی داریم که به سرعت هم داروی آن را می‌توانند تهیه کنند و هم پروتکل‌های بهداشتی خیلی ساده‌ای را در اختیار مردم و سازمان‌ها قرار بدهند که با رعایت آنها بتوانیم بر کرونا فائق شویم.»

رهبر جمهوری اسلامی نیز ۱۷ اردیبهشت گفته بود که درباره تولید دارو و واکسن برای مقابله با ویروس کرونا، «کارهای تحقیقاتی خوبی انجام شده است» و چه بسا دانشمندان ایرانی «بتوانند زودتر از کشورهای دیگر موفق به تولید دارو و واکسن برای مقابله با کرونا شوند». 

 در هفته‌های گذشته برخی مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی مدعی کشف روش‌هایی برای مقابله با کرونا شده بودند. 

متخصصان رونمایی از دستگاه «ویروس‌یاب کرونا» از طرف سپاه پاسداران را یک «کلاهبرداری» خواندند و مقام های این نهاد نیز پس از آن در این باره سکوت کردند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More