شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احضار شبانه سفرای اروپایی به وزارت امور خارجه ایران

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شبانه سفرای هلند و دانمارک و کاردار موقت سفارت بریتانیا را احضار کرد. این اقدام درپی حمله‌ تروریستی روز شنبه ۳۱ شهریورماه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز انجام گرفت که به کشته‌شدن دست‌کم ۲۵ نفر انجامید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهرام قاسمی، سخنگوری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پس از وقوع این حمله در اهواز، نمایندگان این کشورها را به وزارت امور خارجه احضار کرد تا اعتراض شدید جمهوری اسلامی را بابت اقامت و اجازه فعالیت برخی از اعضای گروه‌هایی چون «مقاومت ملی الاحوازیه» در این کشور‌ها، به آنان ابلاغ کند.  

قاسمی گفت: «این پذیرفتنی نیست که تا زمانی که افراد این گروهک تروریستی در خاک اروپا مرتکب جنایت نشده‌اند، در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار «محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی» ازسوی آنان شد و گفت که کشورهای مذکور، باید افراد مرتبط با این حملات را برای محاکمه به ایران مسترد کنند.

در ملاقات با کاردار موقت سفارت بریتانیا، سخنگوی امور خارجه به مصاحبه شبکه ایران‌اینترنشنال با حر التستری، سخنگوی «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» اعتراض کرد و این عمل را غیرقابل‌قبول و «بیشرمانه» خواند.

ساعاتی پس از حمله تروریستی اهواز، گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، اما حر التستری در مصاحبه با شبکه ایران‌اینترنشنال، «مقاومت ملی اهواز» را مسئول این عملیات معرفی کرد که به گفته او «عام تر از الاحوازیه و مجموعه‌ای از چندین گروه است.»

در واکنش به این سخنان، شبکه ایران اینترنشنال در توییتی، این مصاحبه را در راستای مسئولیت حرفه‌ای دانست و اعلام آمادگی کرد تا واکنش مقامات رسمی ایران را نیز منعکس کند.

 

 

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، در واکنش به حمله تروریستی اهواز گفت که ایالات متحده از مردم ایران در برابر هرگونه حمله گروه‌های اسلام‌گرای افراطی حمایت می‌کند. او افزود: «آمریکا هرگونه عمل تروریستی و قربانی‌شدن غیرنظامیان را محکوم می‌کند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More