شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اتحادیه اروپا : به همکاری با ظریف ادامه می‌دهیم

 

اتحادیه اروپا با ابراز «تاسف» از تصمیم آمریکا برای تحریم محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که به همکاری با ظریف ادامه خواهد داد.

کارلوس مارتین روئیز گوردخوئلا، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنج‌شنبه دهم مرداد گفت: «ما از این تصمیم متاسفیم.»

او ادامه داد: «از طرف ما، همکاری‌ها با آقای ظریف، به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه دیپلماسی ایران ادامه خواهد یافت.»

اتحادیه اروپا همچنین «اهمیت حفظ روابط دیپلماتیک» با تهران را به عنوان دلیل ادامه این همکاری اعلام کرده است.

این اتحادیه با مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه تحریم وزیر امورخارجه ایران، تلاش می‌کند که توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند؛ توافقی که با خروج آمریکا از آن، شدیدا تضعیف شده است.

گفت‌وگوها درباره این توافق میان ایران و کشورهای باقی مانده در برجام ادامه خواهد داشت و قرار است که به زودی نشست وزرای خارجه این کشورها در وین، پایتخت اتریش برگزار شود. اما هنوز تاریخی برای برگزاری این نشست اعلام نشده است.

«اوفک»، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، شامگاه چهارشنبه ظریف، را در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار داد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است که ظریف به سبب همکاری مستقیم یا غیرمستقیم با رهبری جمهوری اسلامی تحریم می‌شود.

خود ظریف، در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توییتر گفت که از آن جایی که هیچ دارایی یا منافعی در خارج از ایران ندارد این تحریم‌ها هیچ اثری بر او و خانواده‌اش نخواهند داشت.

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، این اقدام آمریکا را «کودکانه» و ناشی از «ترس» مقام‌های آمریکایی از «منطق و مصاحبه» وزیر خارجه جمهوری اسلامی دانست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تحریم ظریف را «مضحک»، «غیرقانونی»، «بی‌تأثیر» و «نابخردانه» خواند و آن را «در امتداد راهبرد به اصطلاح فشار حداکثری بر ایران» توصیف کرد.

دیگر مقامات ایرانی هم به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند و آن را نشانه «شکست» واشنگتن خواندند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More