شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابهام درباره دلیل به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران

درپی شنیده شدن صدای آژیر در غرب پایتخت، مقام‌های رسمی در تهران با بیش از یک ساعت تاخیر، در سخنانی ضد و نقیض دلایل مختلفی برای به صدا در آمدن آژیر عنوان کردند.

شامگاه جمعه دهم بهمن ماه ابتدا برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای آژیر برای دقایقی در غرب تهران خبر دادند.

بنابر گزارش‌ها، صدای آژیر در مناطق شهرآر، ستارخان و مرزداران در غرب تهران برای دقایقی شنیده شد و برخی از ساکنان این مناطق ویدیوهایی از شنیده شدن صدای آژیر را منتشر کردند.

حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران در نخستین واکنش گفت که «سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده که همین موضوع موجب شنیده شدن آژیر در غرب تهران شده است.» معاون امنیتی استانداری تهران با تاکید بر اینکه «در حال حاضر نیز این سیستم صوتی خاموش شده است»، افزود که «هیچ مشکل امنیتی در تهران وجود ندارد و مردم نگران نباشند.»

از سوی دیگر مدیرکل بحران استان تهران گفت که به‌علت نفوذ آب پس از بارش شدید باران به یک مجموعه‌ای، صدای آژیر آنجا فعال شده است. چیز خاصی نیست و مردم خیال‌شان راحت باشد.

هیچ یک از دو مقام‌ مسئول در تهران اشاره‌ای به اسم مرکزی که آژیر آن به صدا درآمده، نکردند اما غرب تهران علاوه بر چند پایگاه هوایی و پادگان نظامی، محل استقرار یکی از مجموعه‌های ساخت موشک‌ سپاه پاسداران است.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از اختلال در مسیر پرواز ترکیش ایرلاین از استانبول به تهران و تغییر جهت آن به باکو است.

روابط عمومی فرودگاه «امام‌خمینی » با تایید این خبر گفت که  دلیل تغییر مسیر هواپیمای ترکیش‌ایر این بوده است که «خلبان هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط جوی، مسیر خود را به سمت باکو‌ تغییر داد و با پایدار شدن شرایط جوی این هواپیما به تهران باز خواهد گشت.» 

با این حال، حساب توییتر «آئرورا اینتل» که عمدتا خبرهای امنیتی‌نظامی را منتشر می‌کند، نوشت که آژیر در تهران برای این به کار افتاده که ظاهرا یک هواپیما، دور سیستم دفاع هوایی مرتبط با تولید موشک بالستیک حرکت کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More