شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از امکان شکنجه و بدرفتاری با ناهید تقوی

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت ناهید تقوی، زندانی ایرانی آلمانی، درباره امکان شکنجه و بدرفتاری نسبت به او در زندان ابراز نگرانی کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه چهارم آذرماه در همین زمینه منتشر کرد، نوشت: «عفو بین‌الملل نگران آن است که ناهید تقوی در معرض خطر شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها از جمله محرومیت از خدمات درمانی باشد.»

عفو بین‌الملل از مقام‌های ایران خواسته «بی‌درنگ» دسترسی این زندانی به خانواده و وکیلش را مهیا کنند.

ناهید تقوی شهروند ۶۶ ساله‌ای است که روز ۲۵ مهرماه در منزل خود در تهران بازداشت و وسایل شخصی از جمله گذرنامه آلمانی او ضبط شد. تقوی در حوزه معماری اشتغال داشته و از سال ۱۹۸۳ میلادی در شهر کلن آلمان زندگی می‌کند.

در قسمتی از بیانیه عفو بین‌الملل همچنین اشاره شده است که تقوی باید به مشاوره کنسولی مقامات آلمانی و خدمات درمانی دسترسی داشته باشد.

 

این سازمان نوشته از مقامات جمهوری اسلامی می‌خواهد که تقوی را به «دلایل پزشکی» آزاد کنند، «چرا که یک فرد مسن با شرایط پزشکی حاد قبلی،‌ در صورت ابتلا به کرونا، در معرض خطر جدی بیماری یا مرگ است.»

مریم کلارن،‌ فرزند این زندانی دو تابعیتی، روز یکشنبه در پیامی ویدئویی که برای ایران اینترنشنال فرستاد، گفت با وجود گذشت بیشتر از پنج هفته از بازداشت ناهید تقوی کسی از دلیل آن خبر ندارد و خانواده‌اش برای ملاقات با او راه به جایی نبرده است.

مریم کلارن در پایان پیام تصویری‌اش از مردم ایران خواست صدای او را بشنوند تا بتواند از شرایط مادرش مطلع شود. او همچنین خواستار آزادی مادرش شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More