شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا تسهیل‌کنندگان مالی میان نیروی قدس سپاه و گردان‌های عزالدین‌القسام را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، اعلام کرد: «با همکاری سلطان‌نشین عمان، تدابیری برای جلوگیری از انتقال ده‌ها میلیون‌ دلار منابع مالی میان نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران و گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در غزه به کار گرفته است».

بر اساس بیانیه‌ روز پنجشنبه هفتم شهریور وزارت خزانه‌داری آمریکا، شماری از تسهیل‌کنندگان یا ارائه دهندگان خدمات مالی برای گروه حماس در فهرست تحریم‌های مالی-اقتصادی ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

در بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، به عنوان تامین کننده این منابع مالی معرفی شده است.

اوفک در بیانیه روز پنجشنبه خود به نام‌های محمد سرور ،كمال عبدالرحمن عارف عوض، فواز محمود علی ناصر و محمد كمال الأی به‌عنوان کسانی که خدمات مالی، فن‌آوری و پشتیبانی برای حماس ارائه داده‌اند، اشاره کرد.

 آمریکا نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران و خود سپاه، را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

یک روز پیش از این نیز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که «دو شبکه مالی وابسته به دولت و نهادهای نظامی جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است».

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا اشاره شده است که یکی از این شبکه‌های مالی به کمک شرکتی صوری مستقر در هنگ‌کنگ، تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های بین‌المللی که بر ایران اعمال شده است را دور زده‌اند. براساس این بیانیه، این شبکه با هدایت فردی به نام حامد دهقان، «ده‌ها میلیون دلار» دادوستد مربوط به فناوری و قطعات الکترونیکی ساخت آمریکا را برای «اشخاص وابسته به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و برنامه موشکی رژیم ایران» تسهیل کرده بود.

بر اساس مقررات وزارت خزانه‌داری، «هر نهاد مالی خارجی که آگاهانه در راستای تسهیل مبادلات مهم گام برداشته یا خدمات مالی گسترده‌ای برای افراد مشخص‌شده در بیانیه امروز فراهم کند، ممکن است مشمول تحریم‌های» خاص حساب بانکی در آمریکا شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More