شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا به دنبال تحریم صنعت پتروشیمی ایران

مقام‌های بلندپایه دولت آمریکا از وضع  تحریم‌های تازه دولت ترامپ خبر داده‌اند.

پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس آمریکا، از قول دو مقام بلندپایه این کشور نوشته است دولت ترامپ در نظر دارد این هفته تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کند، البته آن‌ها گفته‌اند که نمی‌توانند نام خود و جزییات این تحریم‌ها را افشا کنند. در همین رابطه،‌ روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال آمریکا نوشته است که این تحریم‌ها در بخش تجارت پتروشیمی خواهد بود.

بنا بر این خبر،‌ احتمالا جزییات این تحریم‌ها روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت هم‌زمان با سالگرد خروج آمریکا از برجام منتشر خواهد شد.   

در ادامه گزارش تحلیلی آکسیوس آمده است که اهمیت این تحریم‌ها برای دولت ترامپ، بستن دست رژیم ایران در دسترسی به منابع نقدی و همچنین کاهش تنوعِ اقتصاد این کشور است.

این دو مقام سیاسی در دولت ترامپ به اثرهای مورد نظر این تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کرده‌اند. بنا به گفته آن‌ها، وقتی دست ایران از نظر منابع مالی بسته شود، آن‌ها برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای که مورد نظر دولت آمریکا باشد به میز مذاکره بازخواهند گشت.  

علاوه بر این، آن‌ها گفته‌اند که رژیم ایران با چالش در تخصیص منابع مالی در حال کاهش و محدود خود به خصوص در مواجهه با خسارات بحران سیل و بحران حمله ملخ‌ها روبه‌رو خواهد شد.

این دو مقام دولت آمریکا با «وخیم» خواندن وضع اقتصادی ایران و اشاره به مشکلاتی از جمله خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی و‌ کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور، گفته‌اند که پس از خروج آمریکا از برجام، نظام ایران در حال «سقوط آزاد» است.  

به گفته آن‌ها،‌ از ماه ژانویه تا مارس سال میلادی جاری، ایران تنها یک مورد قرارداد سرمایه‌گذاری برای ساخت پالایشگاه پتروشیمی در خوزستان با کشور چین عقد کرده است.  

در پایان این گزارش،‌ از قول این دو مقام سیاسی آمده که نظام ایران ممکن است با رفتار «کاملا غیرقابل پیش‌بینی» به این وضعیت پاسخ دهد، بنابراین «ما اینجا در آمریکا به شدت ملاحظات امنیتی را در نظر داریم.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More