شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا: احتمال دارد ایران و متحدانش حملات بیشتری علیه ما تدارک ببیند

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، هشدار داد احتمال دارد ایران یا شبه‌نظامیان نزدیک به این کشور حمله‌های دیگری علیه منافع واشینگتن در عراق طرح‌ریزی کنند.

اسپر، روز پنجشنبه ۱۲ دی‌ماه، به خبرنگاران گفت: «برخی نشانه‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها احتمالا حملات دیگری را طرح‌ریزی می‌کنند. اینها تازگی ندارد… ما از دو سه ماه پیش شاهد آنها هستیم.»

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: «اگر این [حملات] به وقوع بپیوندد، ما واکنش نشان خواهیم داد و در ضمن، اگر اظهارات یا نشانه‌ای درباره حمله به دست بیاوریم، اقدامات پیشیگیرانه را برای حفاظت از نیروها و شهروندان آمریکایی اتخاذ خواهیم کرد.»

او تاکید کرد اگر ایران و گروه‌های تحت حمایتش حمله‌ای انجام دهند، احتمالا از کارشان «متاسف خواهند شد».

همچنین خبرگزاری فرانسه از بغداد گزارش داده که یگان‌های ویژه عراقی برای تقویت امنیت سفارت آمریکا، به اطراف این سفارتخانه در منطقه سبز پایتخت اعزام شده‌اند. 

این خبرگزاری، روز پنجشنبه نوشت که حدود ده خودروی زره‌پوش حامل نیروهای یگان‌ویژه ضدتروریسم در اطراف سفارت آمریکا در بغداد مستقر شدند.

با این حال این خبرگزاری اضافه کرد که هنوز خرابی‌های ناشی از حمله هواداران حشد شعبی، گروه شبه‌نظامی نزدیک به ایران، بر روی دیوارهای سفارت آمریکا قابل مشاهده است؛ هرچند که عملیات پاکسازی ادامه دارد.

با وجود عقب‌نشینی هواداران حشد شعبی از مقابل سفارت آمریکا، این سفارتخانه عصر چهارشنبه اعلام کرد تمام فعالیت‌های کنسولی خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

هفته گذشته یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی در حمله گروه کتائب حزب‌الله به یک پایگاه نظامی عراقی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند، کشته شد.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در پاسخ به این حمله، مواضع کتائب حزب‌الله را در عراق و سوریه هدف قرار دادند. در این حملات دست‌کم ۲۵ شبه‌نظامی شیعه کشته شدند.

روز سه‌شنبه جمعی از اعضا و هواداران حشد شعبی و کتائب حزب‌الله، با تجمع در برابر ساختمان سفارت آمریکا، در منطقه سبز بغداد، به این ساختمان حمله کردند.

در پی این حادثه مقام‌های نظامی آمریکا از اعزام صدها نیروی تازه به منطقه خبر دادند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More