شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار رسمی کرونا در ایران: بیش از ۴۱ هزار مبتلا و ۲۷۵۷ فوتی

با ادامه یافتن روند صعودی شیوع کرونا در ایران، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، از ابتلای بیش از ۴۱ هزار نفر به این ویروس در این کشور خبر داد.

جهانپور، دوشنبه ۱۱ فروردین با اعلام آمار روزانه کرونا در ایران گفت: «از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به۴۱ هزار و ۴۹۵ مورد دسید.»

پیش‌تر یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته بود که احتمالا آمار مبتلایان به کرونا در ایران ۵ برابر آمار رسمی است.

جهانپور ادامه داد:«در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر دسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت که ۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند ولی تاکنون ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچون روزهای گذشته، با دعوت از مردم برای ثبت‌نام در سامانه دولت برای غربالگری گفت: «در استان تهران، البرز و چند استان دیگر این آمار نسبت به سایر استان‌ها مقداری پایین‌تر است که توصیه می‌کنیم مشارکت کنند به‌ویژه افرادی که علائم شبه‌آنفلوآنزا در خود یا اعضای خانواده‌شان دیده می‌شود تا در صورت لزوم مورد پیگیری قرار گیرند.»

کمی پیش‌تر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی، گفت: «اگر نیاز باشد دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بایدها و نبایدهای جدی تری را برای قطع چرخه انتقال ویروس در نظر خواهد گرفت.»

او روز دوشنبه با حضور در انستیتو پاستور تهران، ادامه داد: «در حال حاضر ۹۳ آزمایشگاه مربوط به تشخیص بیماری کرونا در کشور فعالیت دارند.»

در حالی‌ که حکومت ایران از اقدام‌های سخت‌گیرانه منع تردد در قالب طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» خبر می‌دهد؛ کاربران رسانه‌های اجتماعی تصاویری منتشر می‌کنند که حاکی از اقدام خودجوش مردم در بستن برخی جاده‌ها برای جلوگیری از سفر افراد غیربومی است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More