شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار رسمی کرونا در ایران:‌ شمار جان‌باختگان از ۸ هزار نفر گذشت، ۱۰ استان در وضعیت هشدار و قرمز

 

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران شمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا در این کشور از ۸ هزار نفر فراتر رفته است.

کیانوش جهان‌پور،‌ رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه ضمن تایید افزایشی شدن تعداد جان‌باختگان گفت: «در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند.»

به گفته او،‌ شمار جان‌باختگان به هشت‌هزار و ۱۲ نفر رسیده است.

بر اساس همین آمار،‌ طی ۲۴ ساعت گذشته سه‌هزار و ۱۳۴ بیمار جدید شناسایی شدند و شمار کل بیماران به ۱۶۰‌هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

همچنین دو هزار و ۵۵۷ نفر از بیماران کرونا در «وضعیت شدید» و «بحرانی» در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند.

این مقام وزارت بهداشت از قرار داشتن استان خوزستان در وضعیت «قرمز» خبر داد و گفت ۹ استان هرمزگان،‌ آذربایجان شرقی و غربی،‌ کردستان، کرمانشاه،‌ بوشهر،‌ سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

جهان‌پور اشاره کرد که تاکنون ۹۹۷هزار و ۹ مورد آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ایران انجام شده است.

این آمارها در حالی اعلام می‌شود که حتی برخی مقام های جمهوری اسلامی صحت آمار وزارت بهداشت درباره تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را زیر سوال برده‌اند.

در همین زمینه، محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، روز دوشنبه به دلیل سخنانش درباره کرونا به دادسرای رسانه احضار و تفهیم اتهام شد.

او گفت احضارش بر اساس گزارش اطلاعات سپاه پاسداران در خصوص نطق پیش از دستور ۱۹ فروردین ماه امسال در صحن شورای شهر تهران بوده و به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» انجام گرفته است.

 

‌پنج شهر هرمزگان در وضعیت قرمز؛ احتمال اختصاص دو هتل به بیماران کرونا

  

همزمان، حسین فرشیدی،‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،‌ از قرمز شدن وضعیت پنج شهر این استان از نظر شیوع کرونا خبر داد و گفت طی دو هفته جهش قابل توجهی در آمار بیماران صورت گرفته است.

فرشیدی روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه در نشستی خبری اعلام کرد:‌ «در حال حاضر بندرعباس،‌ میناب، رودان و قشم از نظر شیوع کرونا شهرهای قرمزند و بندر خمیر و حاجی‌آباد هم در حال نزدیک شدن به این وضعیت قرار دارند.»

او از نیاز به اعمال محدودیت و مداخله برای تعطیلی برخی اماکن در بازار خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به «جهش قابل توجه» در آمار بیماران مبتلا به کرونا در این استان اشاره کرد و گفت ۶۰ تخت آی‌سی‌یو به بیمارستان «شهید محمدی» اضافه شده است.

فرشیدی همچنین به احتمال اختصاص دو هتل در سطح استان به بیماران کرونا اشاره کرد.

او پیش از این درباره شیب سربیع ابتلا به کرونا طی هفته‌های اخیر هشدار داده بود.

 

نیاز به ایزوله کردن بیماران در بوشهر

 

سعید کشمیری، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، هم روز چهارشنبه از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت باتوجه به روند افزایشی ابتلا، ایزوله کردن بیماران ضروری است.

او افزود در روزهای اخیر به تدریج میزان ابتلا به کرونا و موارد مثبت در بوشهر با یک شیب نه چندان ملایم در حال افزایش است. 

مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز هشدار داد  اگر کسبه و اصناف بعد از تذکر، دستورالعمل‌های رعایت نکردند، باید پلمب شوند.

او با بیان اینکه افراد در اداره‌ها و مکان‌های عمومی نباید بدون ماسک حاضر شوند گفت: «درصورت بازرسی از اداره‌ها و مشاهده فردی بدون ماسک در محیط اداری مدیر به طور یقین توبیخ می‌شود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More