شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران از ۱۵ هزار نفر گذشت؛ تاکید روحانی بر برگزاری مراسم محرم

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ فرد مبتلا به کرونا جان باختند و مجموع جان‌باختگان در این کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسید.

سیما لاری روز پنجشنبه دوم مرداد همچنین گفت که ۳۶۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا «در وضعیت شدید» این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او خبر داد که مجموع بیماران به ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر رسیده است.

آمار جان‌باختگان رسمی کرونا در ایران از روز ۲۹ تیر بیش از ۲۰۰ نفر است. این رقم بیش از چهار برابر آمار جان‌باختگان اردیبهشت ماه است.

مقام‌های دولت ضمن هشدار درباره شیوع موج دوم کرونا با اعمال محدودیت‌های جدید مخالفت کرده و دلیل مخالفت را نگرانی از به هم‌ریختگی بیشتر وضعیت اقتصادی و شورش احتمالی مردم ذکر کرده‌اند.

در همین حال حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز پنجشنبه گفت که علت موج دوم شیوع کرونا «فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نبوده» و «برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و ازدواج و ختم» بوده است.

او در عین حال اعلام کرد که برگزاری مراسم ماه محرم «یک نیاز روحی غیرقابل انکار» و «یک ضرورت قطعی است».

او افزود باید دستورالعمل‌های مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر طراحی شود.

در آستانه ماه محرم نگرانی‌هایی درباره افزایش شیوع کرونا مطرح شده است.

همزمان، روز پنجشنبه همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که از ابتدای اسفند تاکنون ۱۳۶ کودک در بیمارستان کودکان امیرکلا با علائم مشکوک به کرونا بستری شدند.

پیش از این چند کودک در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. مقامات وزارت بهداشت آمار کودکان مبتلا به کرونا در کل کشور را اعلام نکرده‌اند.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت، هم با هشدار به شهروندان برای سفر نکردن به مازندران به علت بالا بودن احتمال ابتلا به کرونا گفت: «آمل از معدود شهرستان‌هایی است که ضریب R یا انتقال بیماری در آن به ۲ نزدیک شده است یعنی هر بیمار دو نفر دیگر را بیمار می‌کند.»

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More