شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
شهردار تهران:

آلودگی هوا عامل بیش از چهار هزار مرگ طی یک سال

 

پیروز حناچی، شهردار تهران، گفت بر اساس آ‌مار در سال ۱۳۹۴بیش از چهار هزار تهرانی به دلیل وجود ذرات معلق بالای ۲/۵ میکرون در هوای پایتخت جان خود را از دست دادند.

او  روز سه‌شنبه چهارم دی ماه با ارائه آماری در مورد وضعیت سلامتی مردم تهران گفت ذرات معلق در هوای تهران ۳/۱ برابر استانداردهای جهانی است و در سال ‍۱۳۹۴ با وجود کاهش ذرات معلق نسبت به گذشته، آلودگی هوا جان چهار هزار و ۵۷۳ نفر را گرفت.

در آبان ماه سال جاری، آژانس محیط زیست اروپا در گزارش سالانه خود فهرست تازه‌ای از آلوده‌ترین شهرهای جهان را منتشر کرد که بر اساس آن تهران بعد از جاکارتا پایتخت اندونزی، هفتمین شهر آلوده جهان معرفی شده بود.

شهردار تهران در ادامه گفت در تهران سالانه ۵۷ هزار نفر به طور طبیعی فوت می‌کنند و ۱۲۰۰ نفر هم در اثر وقوع سوانح و حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته حناچی، ۹/۳ درصد تهرانی‌ها به دیابت مبتلا هستند ولی پنجاه درصد آنها از موضوع اطلاع ندارند.

شهردار تهران همچنین با استناد به آمار افزود که از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد و تنها ۳۶/۱  درصد از مبتلایان به فشار خون از این مشکل مطلعند.

بنا بر آمار ارائه شده از سوی شهردار تهران، نزدیک به ۲۰ درصد تهرانی‌ها چاقند و این پدیده ۱/۷ برابر در زنان بیشتر از مردان است.

پیش‌تر، خبرگزاری ایرنا در گزارشی شمار افراد دارای اضافه وزن و چاقی در ایران را حدود ۲۹ میلیون نفر اعلام کرده بود. زندگی شهری، رژیم غذایی نادرست و عدم تحرک از دلایل چاقی و اضافه وزن در بین مردم ایران عنوان می‌شوند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More