شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آزمایش سامانه دفاعی جدید اسرائیل چند روز پس از آزمایش موشکی ایران

 

چند روز پس از انتشار خبر آزمایش موشکی جمهوری اسلامی، اسرائیل اعلام کرد که یک سامانه دفاع هوایی موسوم به Arrow-3 (پیکان ۳) را با موفقیت در آلاسکا آزمایش کرده است.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ششم مردادماه گزارش داد که وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرده موشک Arrow-3 را به عنوان یک «سامانه دفاعی علیه موشک‌های بالستیک تحت آزمایش در ایران و سوریه» آزمایش کرده است.

در همین زمینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، این آزمایش موشکی را «موفق و فراتر از حد تصور» توصیف کرد.

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، نتانیاهو در جلسه کابینه توضیح داد: «این سامانه با موفقیت موشک‌های بالستیک را خارج از جو و در ارتفاع و سرعتی که تاکنون نظیرش را ندیده بودیم، رهگیری کرد و مورد هدف قرار داد.»

این خبر در حالی از سوی اسرائیل اعلام می‌شود که روز گذشته خبرگزاری فارس،‌ نزدیک به سپاه پاسداران، به صورت تلویحی آزمایش موشکی جمهوری اسلامی را به نقل از «یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح» تایید کرده بود.

رویترز پنجشنبه سوم مردادماه در همین زمینه از قول یک مقام وزارت دفاع آمریکا نوشته بود که ایران یک موشک بالستیک «به ظاهر میان‌برد» را در روز چهارشنبه آزمایش کرده است.

بنا به گزارش منتشر شده، سامانه آزمایش‌شده توسط اسرائیل به طور مشترک با شرکت آمریکایی بوئینگ ساخته شده و قادر به از بین بردن موشک در فضا است و ارتفاع آن هرگونه کلاهک غیرمتعارف را به راحتی از بین می‌برد.

این سامانه اولین آزمایش کامل را در سال ۲۰۱۵ میلادی در دریای مدیترانه با موفقیت پشت سر گذاشت و در سال ۲۰۱۷ میلادی در اسرائیل مستقر شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More