شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آتش‌سوزی گسترده در یک مرکز خرید شرق تهران؛ یک طبقه از مجتمع تجاری زیتون کاملا سوخت

ساعاتی پس از وقوع آتش‌سوزی گسترده در مجتمع تجاری زیتون واقع در شرق تهران، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی پایتخت گفت که بخش‌‌هایی از این مجتمع از جمله طبقه سوم آن کاملا سوخت اما به کسی آسیبی نرسید.

مجتمع تجاری زیتون واقع در اتوبان بعثت تهران محدوده شهرک بروجردی دچار آتش‌سوزی گسترده شد.گستردگی این آتش‌سوزی  به حدی بود که بسیاری از ساکنان این منطقه را به خیابان‌ها کشاند.

بنابر گزارش‌ منابع محلی این آتش سوزی در نخستین ساعات بامداد یک‌شنبه رخ داد و در جریان آن مجتمع تجاری زیتون واقع در بزرگراه بعثت محدوده شهرک بروجردی دچار آتش‌سوزی گسترده شد.

همزمان مقام‌های آتش‌نشانی از اعزام ده‌ها مامور آتش‌‎نشانی از ایستگاه‌های مختلف در شرق تهران برای مهار این آتش‌سوزی به منطقه خبر دادند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، گفت که در پی اطلاع آتش‌نشانی در ساعت  دو و شانزده دقیقه بامداد از آتش‌سوزی گسترده مجتمع تجاری زیتون، آتش‌نشانان به محل این آتش‌سوزی در بزرگراه بعثت قبل از سه راه افسریه اعزام شدند.

او گفت: «زمانی که نیروهای ما به محل رسیدند تمام ۵۰۰، ۶۰۰ متر فوقانی کاملا شعله‌ور بود و از همه اضلاع این مجتمع شعله‌های آتش به ارتفاع چندین متر بالا می‌زد.»

ملکی گفت که در جریان این آتش‌سوزی صدای انفجارهایی شنیده می‌شد که احتمالا به دلیل وجود سیلندرهای گاز بوده است و سقف مجتمع تجاری که یک سقف شیشه‌ای و غیرمقاوم بود در دقایق اولیه تخریب شد.

با گذشت ساعاتی از این آتش‌سوزی بار دیگر جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، به رسانه‌ها گفت که آتش‌سوزی مهار شده است اما  طبقه سوم مجتمع زیتون کاملا در آتش سوخت. او گفت که کسی در جریان این آتش‌سوزی آسیب ندیده است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره دلایل وقوع این آتش‌سوزی توضیحی ارائه نکرد اما گفت که در حال حاضر هفت ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل شهرداری منطقه در محل حاضرند و  آتش کاملا خاموش شده است و احتمال سرایت به اطراف وجود ندارد و همچنان نیروهای ما که مدت زیادی است به داخل این مجتمع نفوذ پیدا کرده‌اند در حال لکه‌گیری هستند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More