شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آتش‌سوزی و انفجار مرکز درمانی سینا اطهر در شمال تهران؛ شمار کشته‌شدگان به ۱۹ تن افزایش یافت

به دنبال وقوع آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی تهران نزدیک به میدان قدس تجریش، دادستان تهران اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر به ۱۹ نفر، شامل ۱۵ زن و ۴ مرد، افزایش یافته است.

القاصی مهر، دادستان تهران، گفت که بازپرس جنایی در محل حضور دارد و  اکنون در اورژانس و بیمارستان شهدای تجریش هنوز مشغول بررسی‌های بیشتر و تشخیص هویت باقی افراد است.

از زمان وقوع انفجار و آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر شمار کشته‌شدگان ابتدا از سوی پیشتر پیمان صابریان رییس مرکز اورژانس تهران شمار کشته شدگان را ۱۳ نفر اعلام شد، سپس جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران از افزایش شمار کشته‌شدگان انفجار و آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر به ۱۸ نفر خبر داد و تازه‌ترین آمار، دادستان تهران شمار کشته‌شدگان را  ۱۹ نفر و شمار مجروحان را ۱۱ نفر اعلام کرد.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران گفت که این آتش سوزى در ساعت  ٢٠:٤٦ رخ داد و نیروهای چهار ايستگاه آتش‌نشانى به محل اعزام شدند که اولين آن پنج دقيقه بعد به محل رسید.

به گفته شاهدان عینی این آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران نرسیده به میدان قدس تجریش رخ داد . شاهدان عینی گفتند که این  آتش‌سوزی همراه با وقوع چند انفجار  بود که به برخی از ساختمان‌های اطراف آسیب زد و از جمله شیشه‌های یک گالری را شکست.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با تایید وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی در شمال تهران، گفت که آتش‌سوزی در طبقه منفی یک کلینیک سینا اطهر واقع در کوچه ماهروزاده خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس تجریش رخ داد و در جریان آتش سوزی صدای انفجار نیز شنیده شده است.

ملکی گفت که  در این حادثه وسعت آتش سوزی زیاد بوده و نیروهای آتش‌نشانی چهار ایستگاه برای مهار آتش‌سوزی به محل آتش سوزی اعزام شده‌اند و احتمال بروز انفجار با وجود کپسول‌های اکسیژن در محل حادثه وجود دارد.

حمید هداوند، جانشین فرمانده نیروی انتظامی پایتخت گفت که علت وقوع انفجار در مرکز درمانی در شمال تهران، آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی پایتخت افزود که کپسول‌های اکسیژن در طبقه زیرزمین این مرکز درمانی قرار داشته و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالا سرایت کرده است.

هداوند گفت که نیروهای امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس با حضور در محله وقوع حادثه، افراد داخل مرکز درمانی به وسیله جرثقیل در حال خارج شدن هستند.

از سوی دیگر درحالی که حمید هداوند، جانشین فرمانده نیروی انتظامی پایتخت دلیل وقوع انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر را آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن در طبقه زیر زمین اعلام کرد، حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی‌انتظامی استانداری تهران، گفت: «نشت گاز دلیل آتش‌سوزی در این مرکز درمانی است.»

یک کارشناس آتش‌نشانی تهران که در عملیات مهار آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر حضور داشت در ساعات بامداد چهارشنبه ، گفت که حرارت و دود از پایین به بالاترین نقطه ساختمان از طریق راه‌پله‌ها منتقل شده است و بیشتر کشته‌شدگان که از کادر پزشکی هستند در طبقه آخر، محل اتاق‌های عمل، جان‌باخته‌اند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در ساعات بامداد چهارشنبه گفت که دلیل اولیه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر  پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام خواهد شد اما تاکید کرد که کپسول‌های گاز اکسیژن و هلیوم یکی از مهمترین عوامل انفجار بوده است. ملکی گفت که عامل اولیه انفجار، نشت گاز طبیعی نبود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More