شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آتش‌سوزی وسیع در پالایشگاه تندگویان تهران

آتش‌سوزی وسیع در پالایشگاه تندگویان تهران، باعث بروز ستونی از دود غلیظ شد و تصاویر منتشر شده حکایت از آسیب جدی به بخشی از این پالایشگاه دارد. 

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، دلیل این اتفاق را آتش‌سوزی در یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در این پالایشگاه عنوان کرده است. 

در همین حال، رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران خبر داد که عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی در محل آتش‌سوزی در پالایشگاه تندگویان تهران حاضر شده‌اند و این حادثه تاکنون مصدوم نداشته است. 

او افزود به دلیل ضریب امنیتی بالای پالایشگاه نکته‌ی خاصی نخواهیم داشت

پالایشگاه تندگویان در ۱۵ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد و شامل دو پالایشگاه شمالی و جنوبی است. 

شاکر رییس روابط عمومی پالایشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران «احتمال خرابکاری» را به عنوان عامل وقوع این اتفاق رد کرد. 

خفایی گفت: «حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستیم.»

تا کنون هیچ گونه اطلاعی از میزان تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.

وقوع آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه تهران در حالی اتفاق می‌افتد که کمتر از ۲۴ ساعت پیش، ناو خارک بعد از آتش گرفتن در حوالی محدوده جاسک غرق شد. 

ناو خارک، یک ناو پشتیبانی و هلیکوپتربر ۳۳ هزار تنی بود که ۲۰۷ طول و ۲۶ متر عرض داشت، در بریتانیا ساخته شده بود و از زمان تحویل به ایران در سال ۱۹۸۴ میلادی، یکی از بزرگترین شناورهای نظامی ایران به شمار می‌رفت.

انفجار و آتش‌سوزی در ناو خارک، دومین انفجار و آتش‌سوزی در شناورهای نظامی ایران طی کمتر دو ماه گذشته است.  مورد قبلی «انفجار در کشتی ساویز، یک شناور شناسایی و اطلاعات سپاه پاسداران» بود که سه‌شنبه هفدهم فروردین ماه در دریای سرخ رخ داد و مقام‌های ایران آن را ناشی از «انفجار یک مین چسبان» اعلام کردند.

وقوع آتش‌سوزی‌های سریالی در شهرهای مختلف طی ماه‌های اخیر شائبه عمدی بودن این اتفاق‌‌ها را تقویت کرده است. 

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More