شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

 رییس سازمان جنگل‌ها: سازمان اوقاف بر ۳۰۰ هزار هکتار زمین ادعای مالکیت دارد

 

مسعود منصور، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران، اعلام کرد که سازمان اوقاف درباره ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی ادعای مالکیت دارد.

او در مصاحبه با روزنامه شرق گفت که سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف درباره  حدود ۳۰۰ هزار هکتار زمین اختلاف دارند.

منصور اعلام کرد که یک ‌میلیون ‌و صد هزار هکتار از اراضی اختلافی بین سازمان جنگل‌ها و اوقاف تعیین تکلیف شده‌اند، اما اعلام نکرد که درباره این زمین‌ها حکم به نفع کدام سازمان صادر شده است.

او همچنین گفت که پیگیری قضایی درباره جنگل‌های آق‌مشهد همچنان ادامه دارد.

در تیرماه رسانه‌های ایران از حکم دادگاه برای واگذاری ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنگلی در منطقه آق مشهد (جنگل سفید) در ۳۵ کیلومتری ساری به موقوفه «امامزاده حارث» خبر دادند. 

پس از شکایت‌های منابع طبیعی و اوقاف در نهایت دادگاه به نفع متولی این امامزاده رای داده و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده است. منابع طبیعی از رییس قوه قضاییه خواستار اعمال ماده ۴۷۷ و توقف این حکم شده است.

منصور درباره اختلاف با سازمان اوقاف درباره قله دماوند نیز گفت که این سازمان از طریق سازمان ثبت اسناد برای دریافت سند بخش‌های باقی‌مانده تلاش می‌کند.

او اضافه کرد: «فعلا آنجا خیلی خودمان را نیازمند اقدام قضایی خاصی ندیدیم. اگر ثبت برای پلاک‌های باقی‌مانده سند داد که فبها، وگرنه اقدام قضایی می‌کنیم.»

اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رییس‌جمهوری ایران، پیشتر در حساب توییترش خبر داده بود: «بیش از هزار پرونده اختلافی میان سازمان جنگل‌ها و محیط زیست با اوقاف وجود دارد که مراتع دماوند و آق‌مشهد یکی از آن‌هاست.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More