شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

 دو عضو شورای شهر تهران: ایران به موج چهارم کرونا وارد شده است

هم‌زمان با آمار رسمی وزارت بهداشت درباره جان‌باختن ۳۱۲ نفر دیگر، دو عضو شورای شهر تهران از ورود کشور به موج چهارم کرونا و جان‌باختن ۱۶۰ نفر در این شهر خبر دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت با جان‌باختن ۳۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سیما سادات‌لاری خبر داد که در این مدت پنج هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

آمار رسمی جانباختگان کرونا که در اردیبهشت‌ماه به حدود ۵۰ نفر رسیده بود در مهرماه به بیش از ۲۰۰ نفر و از هفته گذشته به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

پیش از این ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، اعلام کرده بود که آمار واقعی جان‌باختگان کرونا بین ۱/۵ تا ۲/۲ برابر آمار رسمی وزارت بهداشت است.

 مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا، نیز گفته که آمار واقعی جان‌باختگان ۲/۵ برابر آمار دولتی است. 

با محاسبه این آمار در هفته اخیر روزانه بیش از ۸۰۰ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند.

در همین حال زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، با اشاره به این‌که ایران وارد موج چهارم کرونا شده خواستار اجرای تعطیلی کامل تهران دست‌کم به مدت دو هفته شد.

او گفت که در فروردین به دلیل تعطیلات و نگرانی‌هایی که مردم داشتند آمار مبتلایان نسبت به قبل از آن کاهش یافت.

در همین حال حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، اعلام کرد که تنها در دوشنبه ۱۶۰ نفر از جان‌باختگان کرونا در تهران دفن شدند.

به گفته خلیل‌آبادی، در هفته‌های اخیر و به دلیل پر بودن تخت‌های بیمارستانی، خانواده‌‌های برخی از مبتلایان به کرونا آنان را به شهرهای دیگر منتقل کرده‌اند.

در هفته‌های گذشته مقامات وزارت بهداشت از نبود تخت برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا سخن گفته‌اند.

با این حال وزیر بهداشت خطاب به مقامات این وزارتخانه گفت که «مردم را نباید هراسناک و وحشت‌زده کنیم».

سعید نمکی اضافه کرد: «مردم را از خطرات کرونا آگاه کنید، هوشیار کنید، اما این‌گونه صحبت نکنید که تخت خالی نیست و ممکن است در خیابان بمانید.»

پیش از این مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفته بود که بیمارستان‌های ایران برای درمان مبتلایان به کرونا کمبود تجهیزات و کادر درمان دارند.

در همین حال قاسم جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت، گفت که پس از دستور وزیر بهداشت و با حمایت دولت، «تخت نیز به اندازه کافی وجود دارد و برای تامین اکسیژن نیز فعالیت خوبی انجام شده است». او تاکید کرد که کادر درمان در ایران «دچار فرسایش شده است».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More