شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
چهار متهم اقتصادی دیگر به اعدام محکوم شده‌اند

یک نماینده مجلس: متهمان اقتصادی را در میدان آزادی اعدام کنید

 

امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، خواهان اعدام محکومان پرونده‌های اقتصادی در میدان آزادی تهران شد.

به گزارش هرانا، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خجسته در خطبه‌های پیش از نمازجمعه روز ۱۴ دی‌ماه در همدان گفت: «۳۱ نفر از سران مفاسد اقتصادی شناسایی شده‌اند. درخواست داریم در میدان آزادی و در ملاعام اعدام شوند.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اعدام این متهمان در ملاعام گفت: «حکم اعدام چهار تن از آن‌ها قطعی شده است و حکم اعدام مابقی هم باید صادر شود.»

او اشاره‌ای به نام یا سمت این متهمان اقتصادی نکرده است.

در ماه‌های اخیر حکم اعدام دستکم سه متهم پرونده‌های «مفاسد اقتصادی» که در دادگاه انقلاب به اتهام «افساد فی‌الارض» محاکمه شده بودند، اجرا شده است.

حمیدرضا باقری درمنی در اول دی‌ماه و وحید مظلومین، معروف به سلطان سکه، همراه با محمد‌اسماعیل قاسمی، در ۲۳ آبان‌ماه در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شدند.

پرونده‌های مفاسد اقتصادی در دادگاه‌های انقلاب رسیدگی می‌شوند که به باور بسیاری از کارشناسان حقوقی، موازین «دادرسی منصفانه» در آن‌ها به درستی رعایت نمی‌شود.

حقوقدانان می‌گویند مراحل بازجویی و رسیدگی به این پرونده‌ها در «دادسرا‌های انقلاب» با سرعت زیادی انجام می‌شود. در دادگاه‌ها و در زمان رسیدگی‌های قضایی نیز متهمان مجبور هستند تنها از میان وکلایی که از سوی قوه قضاییه تعیین شده‌ است وکیل خود را انتخاب و معرفی کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More