شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یک بالگرد دیگر شرکت نفت فلات قاره سقوط کرد

 

بهرام نریمانی رییس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران از سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران و کشته شدن ۲ سرنشین آن خبر داد.

بهرام نریمانی اعلام کرد که بالگرد شامگاه روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه برای انتقال بیمار قصد پرواز به کیش را داشت که پس از طی مسیر کوتاهی به دریا سقوط کرد.

رییس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت که تاکنون تعداد جان باختگان این حادثه، یک فرد بیمار و پزشک‌یار گزارش شده است اما خلبان بالگرد زنده است.

نریمانی افزود که هنوز از سرنوشت دو سرنشین دیگر بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران خبری در دست نیست.

رییس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران همچنین اعلام کرد بالگرد به خلیج فارس سقوط کرده است و اکنون کمیته بحران تشکیل شده است.

جواد کار اندیش بیمار و بهروز اشکان پزشکیار از جمله سرنشینان جان‌باخته این حادثه بودند.

سهیلی خلبان بالگرد شرکت نفت فلات قاره در این حادثه زنده مانده است اما از فتاحی کمک خلبان و همچنین طالب مرادی همراه بیمار خبری در دست نیست.

به دلیل وضعیت جوی نامناسب و مواج بودن دریا بالگرد از محل سقوط خود فاصله گرفته و عملیات جست‌وجو را سخت‌‌تر کرده است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران بالگرد سقوط کرده را از نوع ۲۱۲ و متعلق به شرکت هلیکوپتری ایران عنوان کرد.

بر اساس گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران زمان سقوط بالگرد ۲۱:۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه گزارش شده است.

اله مارد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد که دو فروند شناور ناجی به محل حادثه سقوط بالگرد در حوالی جزیره لاوان اعزام شده است.

همچنین یک فروند بالگرد استیجاری شرکت نفت فلات قاره همچنین تیرماه سال ۹۴ از سکوی ابوذر به مقصد بوشهر به پرواز در آمد که پس از ۱۰ دقیقه سقوط کرد که به دنبال آن چهار سرنشین این بالگرد کشته شدند.

این بالگرد نیز به منظور انتقال یکی از کارکنان شرکت ملی حفاری به بیمارستان، عازم بوشهر بود.

همچنین بالگرد یک شرکت نفتی دیگر به نام نفت خزر نیز هفتم آذر ماه سال ۹۵ پس از برخاستن از روی سکوی امیرکبیر دچار حادثه شد و سقوط کرد که ۵ سرنشین آن جان باختند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More