شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
تازه‌ترین تلفن سامسونگ با رکورد ۵۱۲ گیابایت حافظه داخلی معرفی شد

یارگیری سامسونگ با اسپاتی‌فای در نبرد با اپل

 

فصل رقابت غول‌های فن‌آوری با معرفی تلفن همراه سامسونگ اس۹ شرکت سامسونگ شروع شد و با این خبر همراه شد که سامسونگ (بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند در جهان) با اسپاتی‌فای (از اپ‌های پرطرفدار بازار موسیقی) همراه شده است تا بتوانند مقابل بخش موسیقی اپل قد علم کنند و دیگر رقیب‌های تازه، مثل بخش موسیقی یوتیوب را کنار بزنند.

در این همکاری، اسپاتی‌فای در تمامی دستگاه‌های سامسونگ (تلفن‌های همراه، تلویزیون‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌ها و اسپیکرهای هوشمند) قرار می‌گیرد تا تجربه «استفاده‌ای یک‌پارچه» پدید آید، یا آن‌چه به اینترنت اشیاء (Internet of things) مشهور است، در فضای مجازی با هدف موسیقی گوش کردن کسب شود. در استفاده یکپارچه، مشترک یک ترانه را از گوشی تلفن همراهش در پیاده‌روی بیرون خانه شروع می‌کند، به‌خانه که می‌رسد، آن را روی تلویزیون هوشمند می‌اندازد و ادامه‌اش را در حال آشپزی با بلندگوی هوشمند دنبال می‌کند.

اسپاتی‌فای، یکی از پرمخاطب‌ترین اپ‌های گوش کردن به موسیقی در جهان است و در آن می‌توانید از موسیقی فارسی - مثل مجموعه ترانه‌های ابی، داریوش و گوگوش - گرفته تا گروه‌های کوچک موسیقی محلی اسکاندیناوی تا تازه‌ترین ترانه‌های ابر چهره‌های موسیقی جهان را گوش کنید.

از اسپاتی‌فای هم می‌شود مجانی استفاده کرد که البته همراه چند دقیقه تبلیغ می‌شود یا با اشتراکی ماهیانه، بدون تبلیغ یا بی‌نیاز استفاده از اینترنت. در وضعیت آفلاین، موسیقی مصرفی روزانه را می‌توان در یک دستگاه ذخیره کرد و به آن گوش سپرد.

اسپاتی‌فای ولی با همکاری با سامسونگ، بیشتر می‌خواهد جلوی گسترش بخش موسیقی اپل را بگیرد که می‌تواند آینده بازار کار این شرکت را کساد کند.

بازار موسیقی آنلاین در سال‌های اخیر بر فروش سی‌دی، نوارهای کاست یا دی‌وی‌دی غلبه کرده است و بخش عمده‌ای از درآمد شرکت‌ها و گروه‌های تولید موسیقی از مخاطبانی می‌آید که در دریای موسیقی موجود در فضای مجازی، یک اپ را انتخاب می‌کنند و هر مرتبه یک ترانه را گوش کنند، مبلغ‌های ناچیز به حساب تولیدکنندگان می‌‌ریزد تا ذره‌ذره تبدیل به یک درآمد درست و حسابی بشود.

 

در انتظار رکوردشکنی برندها و قیمت‌ها

سال گذشته، وقتی سامسونگ و اپل گوشی‌های تلفن‌ همراه هوشمند تازه‌شان را معرفی کردند، قیمتی به‌نسبت نزدیک به‌هم گذاشتند، ولی وقتی گوگل گوشی پیکسل ۲ را به بازار آورد، آن را با قیمت بسیار کمتری عرضه کرد.

وب‌سایت فوربز می‌گوید که اپل آماده است تا امسال گوشی‌هایش را حدود ۳۰۰ دلار ارزان‌تر به بازار بفرستد، هرچند همین وب‌سایت پیش‌بینی می‌کند سال ۲۰۱۹ وقتی سامسونگ در دهمین سالگرد گوشی سامسونگ اس، نسخه اس۱۰ را متفاوت به‌بازار بفرستد: شاید با چهار دوربین و شاید با قیمتی نزدیک به دو هزار دلار آمریکا ولی کامل متفاوت از نسخه اس۹ که به‌تازگی به بازار اروپا و آمریکای شمالی راه یافته است.

سامسونگ ولی نوت اس‌۹ را با قیمتی نزدیک به سال گذشته عرضه کرد: نسخه رکوردشکن آن که حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی دارد، باطری آن برای ۲۴ ساعت استفاده طراحی شده و مداد الکترونیکش امکانات بیشتری در خود نهفته دارد، ۱۰۹۹ پوند انگلستان (نزدیک به ۱۲۰۰ دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شده است.

هرچند گوگل در بازار رقابت با سامسونگ کم نیاورد و همزمان با معرفی گوشی نوت اس۹، «تصادفی» بخشی از مشخصات پیکسل ۳ را از طریق یک وبلاگ‌نویس در یک کانال تلگرامی در اروپای شرقی منتشر شد.

در ماه‌های پیش رو و تا میانه پاییز، دیگر شرکت‌های بزرگ بازار فن‌آوری، به‌تدریج محصولات تازه خود را معرفی می‌کنند. بازاری که امسال در آن شرکت‌های چینی هم توانسته‌اند خودی نشان دهند و به‌تدریج بخشی از فروش را از نام‌هایی مثل سامسونگ و اپل بگیرند و به نام خود کنند.

 

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More