شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کاهش شش درصدی نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده  

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده به شش درصد، خبر داده و گفت که « به زودی شاهد توسعه رونق در بازار مسکن خواهیم بود.»

آخوندی، پنجشنبه ۱۹بهمن در گفت‌و‌گو با «ایلنا» ضمن اعلام این خبر، به عدم دخالت دولت در برخی پروژه‌ها اشاره و خاطر نشان کرده است که «دولت از این پس در برخی پروژه‌ها که مردم توان اجرای آن را دارند مداخله نخواهد کرد.»

وی درباره  کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید مسکن در بافت فرسوده  گفت: نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بافت فرسوده ۸ درصد است که این نرخ برای خرید واحدهای نوسازی شده به شش درصد کاهش پیدا می کند.
آخوندی با اشاره به  نرخ بالای ۲۰ درصدی تسهیلات در بازار مسکن گفت که در نظر گرفتن نرخ سود شش درصدی این وام‌ها برای مردم نرخ بسیار پایینی محسوب می‌شود و این تسهیلات هم در اختیار تولید‌کنندگان و هم در اختیار خریداران مسکن در بافت فرسوده قرار می گیرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در کنار کاهش نرخ سود وام‌ها به شش درصد، میزان اقساط تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوج‌ها هم کاهش پیدا می کند.»
به گفته آخوندی،  در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن برای زوج‌ها در تهران ۱۶۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان و در بقیه شهرها ۸۰ میلیون تومان است که اگر این سقف تسهیلات با تصمیم شورای پول و اعتبار تغییر کند می‌تواند جذابیت بیشتری برای زوج‌ها داشته باشد و استقبال از آن افزایش خواهد یافت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفمند بودن برنامه دولت در این بافت‌ها افزود:«تمامی این پروژه توسط مردم انجام می‌شود و قرار نیست هیچ صفی برای ورود به این پروژه تشکیل شود.»
آخوندی همچنین درباره« تاسیس صندوق پس انداز یکم» گفت:« افرادی که در این صندوق پس انداز کنند می‌توانند تا ۷ برابر میزان پس انداز خود تسهیلات دریافت کنند.»

براساس گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، با افتتاح روزانه هزار فقره پس‌انداز در این صندوق ظرف یک سال چیزی حدود ۲۵۰ هزار تقاضای واقعی در بازار مسکن ایجاد می شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More