شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال: سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایران نا‌امن است

 

معتصم طاطایی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌و‌گو با ایران اینترنشنال تاکید کرد در شرایط کنونی اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ناامن است.

طاطایی روز یکشنبه ۱۲ فروردین گفت که در حال حاضر هیچ جای امنی در ایران وجود ندارد که شهروندان بتوانند پول‌هایشان را به صورت میان و بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند تا به سود برسند.

او افزود که اقتصاد کنونی ایران، اقتصادی است که مشکلات بسیار جدی دارد و هر روز در گوشه‌ای از آن، مشکلات جدید هویدا می‌شود.

طاطایی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند تحول پایه‌ای است، تصریح کرد که معلوم نیست سرانجام چه کسی آن را انجام خواهد داد.

این کارشناس اقتصادی بالا بودن نرخ بیکاری و همچنین تورم کنونی اقتصاد ایران را به عنوان دو عامل نابسامانی اقتصاد دانست.

 

 

  • دولت روحانی نباید به پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول عمل می‌کرد

او در پاسخ به این پرسش که افراد و نهادهای تاثیرگذار در حوزه مسکن چه کسانی‌اند گفت که در گذشته بانک‌ها در مقوله قیمت‌گذاری مسکن تاثیرگذار بوده‌اند اما مسائل کنونی مسکن ناشی از عدم اطمینان خاصی در اقتصاد ایران است که سبب شده تا پول‌ها به این سمت سرازیر شود.

طاطایی همچنین سیاست پولی دولت و قیمت نفت را به عنوان دو عامل موثر در قیمت‌گذاری مسکن ایران در سال‌های مختلف عنوان کرد.

این کارشناس اقتصادی پذیرفتن پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول مبنی بر کنترل تورم از سوی دولت روحانی را یکی از اشتباهات دولت دوازدهم دانست و گفت که کنترل تورم طی سال‌های گذشته بر تشدید معضل بیکاری دامن زده است.

او تصریح کرد که به هر میزانی نرخ تورم کاهش پیدا کند به همان میزان نیز نرخ بیکاری افزایش پیدا می‌کند بنابراین دولت روحانی نباید به پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول عمل می‌کرد.

طاطایی کارشناس اقتصادی گفت که اقتصاد ایران با بازیکن بسیار پرقدرتی به نام سپاه پاسداران روبروست که نقش بسیار موثری دارد و در بخش مسکن نیز رد سپاه پاسداران دیده می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More