شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چین مجوز صادرات خودروهای دست‌دوم را صادر کرد

وزارت بازرگانی چین در آخرین اقدام خود برای ایجاد جهش در فروش داخلی خودرو و بهبود تجارت در بازار خودرو، صادرات خودروهای دست دوم را مجاز اعلام کرده است.  

تصمیم فوق درحالی اتخاذ شده که فروش خودرو در سال گذشته برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ با کاهش مواجه شد. دولت چین با هدف کاهش نگرانی‌ها از کاهش بیشتر در ابتدای سال جاری میلادی، مالیات‌ها را کاهش داد تا مصرف داخلی را تشویق کند.

تصمیم چین برای صدور مجوز صادرات خودروهای دست دوم در شرایطی اتخاذ شده که بازار خودرو در ایران، طی هفته‌های اخیر التهاب کم‌سابقه‌ای را تجربه کرده و قیمت خودروهای ساخت داخل و وارداتی افزایش شدیدی داشته است. با توجه به روابط اقتصادی ایران و چین احتمال می‌رود که بازار ایران یکی از بازارهای بالقوه برای ورود خودروهای دست دوم چینی باشد.

چین دارای بزرگترین بازار خودرو در جهان است.

حال وزارت بازرگانی این کشور  در اطلاعیه‌ای اعلام کرد صدور خودروهای دست دوم از ۱۰ شهر و استان چین، از جمله بیجینگ و شانگهای، مجاز است.

این وزارتخانه شرکت‌هایی را که قادر به انجام چنین صادراتی باشند شناسایی خواهد کرد.

در همین راستا این وزارتخانه خواستار آزمایش‌های دقیق‌تر به منظور حصول اطمینان از کیفیت و ایمنی خودروهای دست‌دوم صادراتی شده است.

وزارت بازرگانی ظرفیت صادرات خودروهای دست دوم را بزرگ توصیف کرده و خاطرنشان کرد در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته، حدود ۱۰ درصد صادرات به خودروهای دست دوم اختصاص دارد.

طبق اطلاعیه وزارت بازرگانی، صادرات خودروهای دست دوم «سبب تحریک پویایی بازار مصرف خودروهای داخلی شده، توسعه سالم صنعت خودرو را بهبود بخشیده و باعث توسعه تجارت خارجی می‌شود.»

بازار خودروهای دست دوم در چین هنوز گسترش نیافته است. در سال ۲۰۱۸، فروش خودروهای کارکرده به ۱۳ میلیون و ۸۲۰ هزار دستگاه رسید که کمتر از نصف ۲۸ میلیون و هشتاد هزار دستگاه خودروی نوی فروخته‌شده بود.

آلن کانگ، تحلیلگر بازار خودرو در شانگهای، گفت صادرات خودروی دست دوم در میان‌مدت و درازمدت برای کل بازار خودرو «مثبت» خواهد بود.

به گفته او، افزایش فروش خودروهای کارکرده سبب ایجاد توازن در فروش خودروهای نو می‌شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More