شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وعده صندوق بین‌المللی پول به ادامه همکاری با رئيس بانک مرکزی ایران

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که همکاری خود با رئیس بانک مرکزی ایران را به رغم تحریم آمریکا علیه وی ادامه می‌دهد.

پرس‌تی وی به نقل از بخش ارتباطات صندوق بین المللی پول آورده که «ایران یکی از اعضای صندوق است و صندوق همانند تمام اعضای خود به همکاری با ولی الله سیف و بانک مرکزی ایران مطابق با مواد توافق صندوق ادامه می‌دهد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام  سیف و یک مقام ارشد بانکی دیگر ایران را روز ۲۵ اردیبهشت در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و گفت  که این افراد در کمک به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.

تحریم‌های آمریکا علیه نهادها و مقام‌های جمهوری اسلامی از زمان خروج تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق اتمی شدت گرفته است.

در آخرین تحول، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشه سوم خرداد، ۹ شخص جدید حقیقی و حقوقی ایرانی و ترک را در فهرست تحریم های خود قرارد داد.  دلیل تحریم این اشخاص همکاری آنها با شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین ، معراج و پویا اعلام شده که از پیش تحت تحریم آمریکا بودند. وزارت خزانه‌داری آمریکا کمک‌‌های این اشخاص را شامل رساندن قطعات به این شرکت ها و پشتیبانی عملیاتی عنوان کرده است.

ایران در تلاش است که به رغم تحریم‌های ایالات متحده به مذاکرات با اتحادیه اروپا و چین و روسیه برای حفظ توافق اتمی ادامه دهد.

انتظارمقام‌های جمهوری اسلامی این است که اتحادیه اروپا تضمین‌هایی را برای عمل به تعهدات سیاسی و اقتصادی خود در چارچوب برجام به ایران بدهند.

تداوم همکاری شرکت‌های اروپایی و تجدید قراردادهایشان با ایران از جمله مطالباتی است که ایران در مذاکرات با اتحادیه اروپا دنبال می‌کند.

با این حال امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه ۴ خرداد گفت که تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت در ایران و ارزیابی ریسک‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا بر عهده خود شرکت‌های فرانسوی است.

اظهارات او در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر خروج شرکت توتال از قراردادهای نفتی با ایران ابراز شده است.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More