شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وعده شورای شهر بم به کارگران معترض ارگ بم

 

همزمان با اعتراض کارگران شاغل در پروژه بازسازی و مرمت ارگ قدیم بم کرمان به دلیل معوقات مزدی خود، رئیس شورای اسلامی این شهر از پیگیری این نهاد اجتماعی برای پرداخت معوقات مزدی این کارگران خبر داد.
به گزارش ایلنا، صبح روز  یکشنبه، بیست و سوم مهر ماه، بار دیگر کارگران شاغل در پروژه بازسازی و مرمت ارگ قدیم بم کرمان به یک تجمع صنفی دست زدند که سمانه سام‌نژاد ،رئیس شورای اسلامی شهر بم با حضور در میان جمع معترضان از پیگیری این نهاد اجتماعی برای روشن شدن معوقات مزدی کارگران شاغل در پروژه بازسازی ارگ بم خبر داد

سام‌نژاد به آن ها وعده داد که شورای شهر به زودی برای پیگیری مشکلاتی که در پروژه ارگ بم و کارگرانش ایجاد شده، با سازمان میراث فرهنگی کشور وارد مذاکره خواهد شد.
او گفت : پیشنهاد اعضای شورای شهر این است که بین شهرداری و پایگاه ارگ قدیم بم یک تفاهم نامه همکاری امضا شود تا حداقل مشکلات مالی این کارگران برطرف شود.
براساس گزارش‌های بدست آمده مشخص شده «افشین ابراهیمی» مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم بصورت مستمر در پایگاه حاضر نیست. سام‌نژاد با انتقاد از این رویه تصریح کرد: باید دید که آیا اجرای این پروژه فرهنگی  برای مسئولین سازمان میراث فرهنگی اهمیت‌دارد یا خیر؟
شورای شهر بم  در چندین نوبت از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواسته به مشکلات این پایگاه رسیدگی کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهربم،بیشتر این کارگران از نیروهای متخصصی هستند که متاسفانه از نظر اقتصادی جزء اقشار ضعیف جامعه هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
کارگران پروژه ارگ بم که تاکنون چندین بار در اعتراض به مشکلات مزدی خود اقدام به برپایی اجتماعات صنفی کرده‌اند از بابت آنچه که بی‌توجهی مسئولان مربوطه به مطالبات صنفی آنها و شرایط نامناسب اقتصادی خانواده‌هایشان نامیده می‌شود، انتقاد دارند.
پیش از تجمع امروز، روز شنبه۱۵ مهر ماه نیز شماری از کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم با تجمع  در مقابل ساختمان پایگاه میراث فرهنگی ارگ قدیم بم  خواهان پرداخت مطالبات به تعویق افتاده خود شدند.

فرهاد عزیزی، مدیر کل امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور ۱۰ مهرماه در پی به تاخیر افتادن بیش از سه ماه دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر قراردادی ارگ قدیم بم در استان کرمان، وعده داد که  معوقات این کارگران در چند روز آینده پرداخت خواهد شد اما این وعده عملی نشد از این رو تعدادی از کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم به نشانه اعتراض دست به تجمع زدند.
کارگران شاغل در پروژه مرمت و بازسازی ارگ‌قدیم بم از سال ۸۲ تاکنون برای اجرای پروژه مرمت این مجموعه فرهنگی به استخدام پایگاه میراث فرهنگی ارگ در آمده‌اند.

از ابتدای سال جاری  میزان معوقات مزدی کارگران ارگ بم که نزدیک به سه ماه رسیده بود که اعتراضات کارگری را به همراه داشت در نتیجه این اعتراضات مسئولان وقت سازمان میراث فرهنگی با تغییر مدیر اجرایی پروژه تمامی مطالبات معوقه کارگران را به صورت یکجا پرداخت کرد اما به فاصله زمانی کوتاهی دوباره پرداخت مطالبات جاری کارگران با تاخیرهای قبلی شروع شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More