شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وعده تسویه‌حساب با گروهی از مالباختگان مؤسسات مالی تا پایان بهمن

 

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی تبریز و نایب رئیس مجلس، از تشکیل «تیم تسویه» برای شناسایی اموال مؤسسات مالی و اعتباری، به‌منظور تسویه‌حساب با سپرده‌گذاران مال‌باخته تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، نماینده‌ی تبریز در مجلس گفت که تیمی ازسوی محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری و ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، به‌منظور شناسایی اموال مؤسسات مالی برای تسویه‌حساب با سپرده‌گذاران مال‌باخته تشکیل می‌شود.

او افزود: «طبق آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه، قرار است تا پایان بهمن‌ماه مشکلات مؤسسه‌ی کاسپین تا سقف ۱۰۰ میلیون رفع شود؛ همچنین درخصوص مؤسسات دیگر نیز باتوجه به دارایی آن‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود».

ضرورت تشکیل «تیم تسویه» از قول پزشکیان، در این است که تسویه‌حساب با سپرده‌گذاران بالای ۱۰۰میلیون تومان، تنها با شناسایی اموال مؤسسات مالی امکان‌پذیر است.

طی ماه‌های اخیر، ادعاهایی شده، مبنی‌بر این‌که سپرده‌ی برخی از افراد با رقم بیش‌از ۲۰۰میلیون و حتی یک‌میلیاردی هم پرداخت شده است. پزشکیان در این خصوص، اعلام کرد که اگر چنین موردی وجود داشته باشد، تخلف است و سپرده‌گذاران اطلاع دهند تا با بانک متخلف برخورد شود.

نایب رئیس مجلس، همچنین در خصوص وضعیت صاحبان حساب‌های مشترک،‌ گفت:‌ «مقرر شد گروهی تشکیل شود تا مشکل افرادی که حساب مشترک دارند را رفع کنند».

طی ماه‌های گذشته، مال‌باختگان مؤسسات مالی و اعتباری گوناگون در استان‌های مختلف ایران، دست به تجمع زده‌اند، اما با وجود وعده‌های مکرر مسؤولان، مشکل بسیاری از آنان، تاکنون حل نشده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More