شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نوبخت: طبق قانون به مردم یارانه می‌دهیم

 

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، گفت که در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، به مردم یارانه می‌دهیم.

نوبخت در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران درخصوص جزئیات حذف یارانه‌بگیران، افزود که بر اساس قانون عمل خواهیم کرد، اما دنبال این هم نیستیم که جیب ۸۰ میلیون نفر را بگردیم تا به نیازمندان، یارانه بدهیم.

طی روزهای گذشته، اخبار مختلفی ازسوی دولت و مجلس درخصوص حذف ۳۰میلیون یارانه‌بگیر و همچنین افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه‌ی سال ۹۷، مطرح شده است.

منابع پرداخت یارانه‌ی نقدی در بودجه‌ی سال ۹۷، در مقایسه با سال ۹۶، حدود ۱۱هزار میلیارد تومان کاهش داشته است و دولت راهی جز حذف میلیون‌ها نفر ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که از مجلس درخواست کرده‌ایم تا بگوید چه کسانی می‌توانند یارانه‌ی نقدی دریافت کنند، نه اینکه چه کسانی مستحق دریافت یارانه نیستند.

نوبخت تصریح کرد: «اگر شک کنیم فردی مستحق دریافت یارانه است یا خیر، حتماً به نفع مردم عمل می‌کنیم و اگر هم فردی یارانه‌اش به اشتباه قطع شده، دوباره به لیست اضافه شده است».

 

  • بنزین را سال ۹۷ هم گران نمی‌کنیم

نگرانی دیگر مردم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تورم حاصل از آن است که نوبخت، در این خصوص، افزود که دولت در سال ۹۷ هم قیمت حامل‌های انرژی، ازجمله بنزین را گران نخواهد کرد.

او درخصوص اعتراضات اخیر ایران نیز گفت که مطالعات و جمع‌بندی‌هایی نیز در این خصوص انجام شده و اینکه ادعا شده علت آن بحث معیشتی بوده، هنوز اثبات نشده است و مسائل اجتماعی، معادلات یک مجهولی نیستند که یک جواب داشته باشند، بلکه مسائل ماتریسی هستند.

 

  • دنبال جبران کسری بودجه از تنش در بازار ارز نیستیم

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ایجاد تنش در بازار ارز و ایجاد عدم تعادل بین طرف عرضه و تقاضا، سبب درآمدزایی برای دولت است؛ اما نوبخت این ادعا را رد کرد و گفت که دنبال جبران کسری بودجه از این راه نیستیم.

 

  • هزینه‌ی حضور ایران در عراق، سوریه و یمن، ۱۶ میلیارد دلار نیست

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود، درخصوص گزارش روزنامه‌های انگلیسی، مبنی‌بر اینکه هزینه‌ی حضور ایران در عراق، سوریه و یمن، ۱۶میلیارد دلار بوده، گفت که این رقم نادرست است.

او ادامه داد که انگلیس نگران حمایتش از دولت سعودی در کشتار مردم یمن باشد که این کار نابه‌حق است؛ بنابراین دولت انگلیس پاسخگو باشد که چه مقدار تسلیحات در اختیار دولت سعودی قرار داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More