شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ممانعت نیروی انتظامی از تجمع سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان

 

همزمان با برگزاری جلسه کمیسیون اصل نود به‌منظور رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی کاسپین و آرمان، تعدادی از این سپرده‌گذاران خواستار برگزاری تجمع مقابل مجلس بودند که با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی از برگزاری این تجمع ممانعت شد.
به گزارش ایلنا، براساس تصمیمات از پیش گرفته شده امروز جلسه رسیدگی به موضوع موسسات اعتباری به‌ویژه کاسپین و آرمان با حضور مسئولان ارشد بانک مرکزی، دادستانی، ناجا، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و سازمان بازرسی کل کشور در کمیسیون اصل نود، تشکیل و وزیر اقتصاد پاسخگوی سوالات نمایندگان در مجلس خواهد بود. ازاین‌رو تعدادی از سپرده‌گذاران این موسسه‌های مالی و اعتباری قصد داشتند مقابل ساختمان مجلس تجمع کنند که نیروهای انتظامی و امنیتی مانع از برگزاری این تجمع شدند.

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر درخصوص رسیدگی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری از امضای ۱۳۰ نماینده در طرح سوال از رئیس جمهور در این ارتباط خبر داد.

قرار بود که امروز در صحن علنی مجلس از حسن روحانی درباره مشکلات به‌وجود آمده سوال شود که این امر امروز محقق نشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: «امیدوارم در جلسه علنی بعدی مجلس سوال از آقای روحانی درباره مشکلات به‌وجود آمده برای مردم از سوی موسسات مالی و اعتباری اعلام وصول شود هرچند که به علت احتمال لابی‌های گسترده هر چیزی ممکن است».

درطی ماه‌های گذشته سپرده‌گذاران برخی موسسه‌های مالی به‌ویژه کاسپین و آرمان  با تجمع‌ در مکان‌های مختلف شهر نسبت به اقدامات اخیر بانک مرکزی اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت حساب‌های مالی خود شدند.
هشتم خرداد سال جاری برخی از این افراد، در اعتراض به پرداخت نشدن سود، از زمان انحلال تعاونی اعتبار فرشتگان مقابل ساختمان بانک مرکزی در خیابان میرداماد تهران تجمع کردند.
این سپرده گذاران در حقیقت مشتریان تعاونی اعتباری فرشتگان به شمارمی‌روند که ششم شهریورماه ۱۳۹۴ منحل و بیست‌وهفتم اسفند همان سال با هفت تعاونی دیگر ادغام شد تا موسسه اعتباری کاسپین شکل گیرد.

فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی پیشتر در خصوص سپرده‌گذاران ورشکسته تعاونی اعتباری فرشتگان گفته بود که در مدت زمان کمتر از ۱۰ روز به مشکلات سپرده‌گذاران رسیدگی خواهد کرد.

تجمع پی‌درپی سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان از زمان اعلام شده از سوی حیدری تاکنون نشانگراین است که بانک مرکزی برسرقول‌های داده شده وفادار نبوده ومشکلات همچنان به قوت قبل باقی است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More