شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قیمت دلار در مرز ۸ هزار تومان

برخی خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که دلار روز شنبه دوم تیرماه در  بازار غير رسمی به محدوده ۸ هزار تومان رسيده و پوند انگليس  با عبور از ۱۰ هزار تومان تا قيمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده است.

طبق گزارش‌ها از  بازار تهران، قیمت سکه نیز به دومیلیون  و۷۵۰ هزار تومان رسیده و بانک مرکزی  دلار دولتی را ۴۲۵۱ تومان فروخته است.

در همین حال مرکز آمار ایران گزارش داده که نرخ تورم در خرداد ماه امسال  به ۸/۲ درصد رسیده و  هزینه خانوارها نسبت به خرداد سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران، در خرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١١٦/٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١/٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٠/٢ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ١٠/٢ درصد بیشتر از خرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٨/٣ درصد) ١/٩ واحد درصد افزایش یافته است. 

این میزان افزایش در درصد تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (١.٩ واحد درصد) در یک ماه، از فروردین ١٣٩٢ تا کنون بی‌سابقه بوده است. 

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٧ به ٨/٢ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨ درصد) ٠/٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

سیاست‌های جدید ارزی دولت در گفت‌و‌گو با حسن منصور اقتصاد‌دان
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More