شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ رسما امضا شد

 

ظهر امروز شنبه ۲۰ خرداد با حضور نمایندگان شرکت بویینگ در شرکت هواپیمایی آسمان و همچنین علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی قرارداد نهایی خرید ۳۰ فروند بویینگ ۷۳۷ از سوی آسمان ایر به امضای دو طرف رسید.

این قرارداد را 'حسین علایی' مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و 'جیمز لارسن ' نماینده فروش شرکت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه امضا کردند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در حاشیه امضای این قرارداد گفت: بسیار خوشحال هستیم که پس از یکسال مذاکره با شرکت هواپیماسازی بوئینگ امروز قرارداد خرید ۳۰ فروند بویینگ ۷۳۷ به مرحله امضا رسید.

حسین اعلایی اظهارداشت: این قرارداد پس از امضای تفاهمنامه‌ای در ۲۸ اسفند ۹۵ بین شرکت هواپیماسازی بوئینگ و شرکت هواپیمایی آسمان به امضا می‌رسد و شرکت هواپیمایی آسمان در مرحله نخست ۳۰ فروند از هواپیماها را تحویل می‌گیرد و پس از تحویل آنها خرید ۳۰ فروند دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوان ناوگان هواپیمایی شرکت آسمان را به هواپیماهای نسل جدید ۷۳۷ مجهز کرد.

اعلایی اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان استراتژی مناسبی طراحی کرده است که در آن خرید هواپیمای بوئینگ در دستور کار قرارداده تا بتواند تا ۱۰سال آینده این شرکت را به شرکت شماره یک هوایی ایران تبدیل کرده و پروازهای خود را درمنطقه بیش از پیش توسعه دهد.

به گزارش ایرنا، طبق قراردادی که امروز به امضا رسید، قرار است شرکت هواپیمایی آسمان برای خرید ۶۰ فروند هواپیما، مبلغ سه میلیارد دلار به شرکت بوئینگ پرداخت کند که ۵ درصد آن را شرکت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد کرد و ۹۵ درصد دیگر از طریق فایناس تامین خواهد شد.

قرار است تحویل نخستین هوپیما در سال ۲۰۲۲ آغاز شود و ظرف دو سال بوئینگ باید ۳۰ فروند را تحویل دهد .

نیمه فروردین ماه گذشته، تفاهمنامه خرید این  ۶۰ فروند هواپیمای مسافری ۷۳۷ مکس بین دو شرکت آسمان و بویینگ به امضا رسیده بود .

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یک هواپیمای مسافری ۱۳۰ نفره است که می‌تواند بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز کند و با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی آسمان، ظرفیت صندلی آسمان‌ایر به بیش از ۸ هزار صندلی افزایش می‌یابد.

همچنین پیش از شرکت هواپیمایی آسمان، سال گذشته شرکت ایران ایر قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بویینگ را با این شرکت به امضا رساند که قرار است از اردیبهشت ماه سال آینده، تحویل بویینگ‌های ایران ایر آغاز شود و در بازه زمانی ۱۰ ساله ۸۰ فروند بویینگ تحویل داده شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More