شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روحانی: تغییر دولت، کار هر روز یک عده شده است

رییس جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که «تغییر دولت و رییس جمهوری» جزو کار هر روز یک عده شده است.

حسن روحانی، روز پنج‌شنبه ۷ تیر، در مراسم بهره‌برداری از فاز دوی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس با اشاره‌ای ضمنی به آن‌چه در روزهای اخیر از گروه‌ها و فعالان سیاسی مخالف دولت در جامعه، وب‌سایت‌ها رسانه‌های اجتماعی درمورد«ضرورت کنار رفتن یا کنار گذاشته‌شدن رییس جمهوری و دولت با توجه به ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی» نقل شده است، گفت: «تغییر دولت و ریاست‌جمهوری جزو کارهای روزمره عده‌ای شده است».

رییس‌ جمهوری روز چهارشنبه ۶ تیرماه نیز در یک سخنرانی در سالن اجلاس سران، در پاسخ به زمزمه‌ها درمورد «ضرورت کنار رفتن یا کنار گذاشته‌شدن دولت با توجه به ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی»، اعلام کرد که «اگر کسی فکر می‌کند دولت می‌ترسد، استعفا می‌دهد، کنار می‌کشد یا می‌رود، اشتباه می‌کند».

روحانی در مراسم افتتاح پالایشگاه در بندرعباس، مدعی شد که بودجه عمرانی ایران نسبت‌به سال‌های گذشته، ۳۰ برابر شده و حتی درآمد ایران نسبت‌به سال قبل، کمتر نشده است.

رییس جمهوری با اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت که نتیجه تحریم، فشار و سختی بر مردم خواهد بود، اما می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

او با بیان این‌که به ظاهر شرایط کشورهای جنوبی خلیج فارس ناامن نیست، اضافه کرد: «یکی از امیران این کشورها به من گفت که سالانه بیش از ۹میلیون دلار برای حضور آمریکا در این منطقه می‌پردازیم؛ درحالی‌که آمریکا باید بابت این حضور و استفاده از پایگاه‌های نظامی پول می‌داد؛ اما برای منافع نامشروعی که در منطقه دارد و دخالتی که می‌کند، کشورهای حاشیه خلیج را سرکیسه می‌کند».

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود، گفت که برخی از دشمنان در خیال واهی‌اند که می‌توانند ریشه ایران اسلامی را بخشکانند، اما با وحدت و مقاومت، شکست خواهند خورد.

 

نباید از آغاز تحریم‌ها دستپاچه شد

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره دوباره به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: «امروز روز امتحان برای ایرانی‌هاست و دشمن تحریم و فشارها را علیه ایران آغاز کرده، اما نباید دستپاچه شد».

او با بیان این پرسش که «آیا باید انبارها پر شود، یا بازارها را پر کنیم؟» گفت که «یک اقلیتی همیشه از این اتفاقات سوءاستفاده می‌کنند».

رییس جمهوری ایران افزود که «درآمدها کمتر نشده است، پس چرا این‌قدر نگرانی وجود دارد؟ ممکن است در آینده کارها سخت‌تر شود، اما نباید خود را ببازیم و مشکل را به گردن هم بیاندازیم».

همزمان با آغاز خروج شرکت‌های بزرگ از ایران به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا و بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی، خودرو، اجاره‌خانه و بسیاری از دیگر ملزومات زندگی، اعتصابات و اعتراضاتی از ۳ تیرماه در تهران آغاز شد که دامنه این اعتراضات به شهرهای دیگر نیز گسترش پیدا کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More