شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دو سوم سانچی غرق شده / احتمال زنده بودن خدمه سانچی نزدیک به صفر است

 

9 روز از تصادف و وقوع آتش سوزی در کشتی نفتکش ایرانی سانچی می گذرد که خونگ رییس سازمان دریانوردی شانگهای می‌گوید: تحلیل‌های کارشناسی و بررسی‌های فنی نشان می‌دهد به محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بوده است که در همان لحظات اولیه همه ۳۲ خدمه کشتی ایرانی جان باخته‌اند.

این مقام سازمان دریانوردی شانگهای ادامه داد: علیرغم این پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های نزدیک به واقعیت فنی، عملیات امداد و نجات برای روشن شدن تمام ابعاد حادثه با قوت ادامه خواهد یافت.

 

 

در همین حال محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد خبر غرق شدن کشتی نفتکش سانچی ، گفت: پس از وقوع چنین سوانحی و با توجه حجم سنگین آتش، دود و فوم در داخل کشتی احتمال غرق شدن وجود دارد.

 

به گفته وی، دو سوم کشتی کاملا غرق شده و فقط یک‌سوم آن روی آب باقی مانده است.  شعله‌های آتش تمام کشتی را فرا گرفته است. به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن یا ورود به کشتی وجود ندارد. احتمال غرق شدن کامل کشتی بسیار است.

وی درباره سرنوشت خدمه اظهار داشت: پیش بینی مقامات چینی و مسئولان عملیات تجسس و اطفای حریق این است که تمام خدمه در همان لحظه ابتدای انفجار فوت شده‌اند.

به گزارش ایلنا، رییس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت کشتی، هیچ شناوری نمی‌تواند نزدیک کشتی شود.

او ادامه داد: معمولا در صورت غرق شدن کشتی دسترسی به خدمه و تجسس بسیار سخت می‌شود.

همچنین هادی حق شناس معاون سازمان بنادر و دریانوردی، از رسیدن ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی خبر داده است.

این تکاوران قصد دارند با ورود به کشتی در پی جستجوی افراد کشتی باشند و در صورت زنده بودن، آنها را نجات دهند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید: تکاوران و گروه چینی در حال برگزاری جلسه و بررسی نحوه ورود به نفتکش هستند.

به گزارش ایسنا، حق‌شناس با بیان اینکه "تکاوران در هزار متری نفتکش مستقر شده‌اند"، گفته: «تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.»

او در ادامه گفته است: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شده بود.

حق شناس به این پرسش که "آیا فقط ١٢ تکاور ایرانی وارد سانچی خواهند شد؟" پاسخ داد: هنوز این موضوع مشخص نیست. تیم ایرانی و تیم چینی در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ١٦ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ٣٢ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند.

روزنامه ایران روز یکشنبه گزارش داده بود که همسر یکی از افسران نیز به در این کشتی بوده و روز جمعه گذشته با مادر خود تماس داشته اما پس از آن دیگری موفق به تماس نشده است.

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More