شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جزئیات لیست ۱۴۰۰ کالای ممنوعه وارداتی؛ از مشروبات الکلی تا لباس زیر

 

براساس ابلاغیه محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است، ممنوع شد.

خودرو نیز جزو کالاهای ممنوعه واردات قرار گرفت.

در این ابلاغیه آمده است که تمام ثبت سفارش‌های صادره قبلی مربوط به این ردیف‌ها بدون اعتبارند، به استثنای سفارشاتی که قبل از تاریخ اعلام شده از سوی وزارت صنعت توسط شبکه بانکی تامین ارز شده باشد یا بدون انتقال ارز باشند.

 

از ممنوعیت واردات آمبولانس تا کامیون

وسایل نقلیه موتوری تاریخی (CBU) نیز در لیست اقلام ممنوعه است، CBU یا همان Complete Batch Unite که به خودروهای به صورت پیش‌ساخته گفته می‌شود که نمایندگی‌های واردات خودرو در ایران اقدام به واردات خودرو به صورت کامل از کشور تولیدکننده و فروش آن در داخل می‌کنند.

وسایل نقلیه‌ای مخصوص حرکت بر روی برف، خودروهای کارتینگ و موتورهای چهارچرخ برای حرکت در خارج جاده و آمبولانس نیز در لیست سیاه واردات قرار دارد.

واردات انواع مختلف کامیون از جمله کامیون‌های مخصوص حمل بتون آماده، کامیون‌های بتون‌ساز، تراکتور، کامیون‌های دارای دکل حفاری، کامیون‌ دارای تجهیزات نصب شده X-Ray برای بازرسی کالا و سایر وسایل نقلیه، تنها با موتور برقی برای نیروی محرکه نیز از جمله اقلام ممنوعه به ایران است.

واردات وسایل نقلیه آتش‌نشانی، شیرخشک، کنتور، آمبولانس، ماشین موزنی حیوان، دربازکن غیرتصویری، تابلوهای راهنما، گاو صندوق، لباس و پنیر نیز از دیگر اقلامی است که واردات آن به ایران ممنوع شده است.

به طور کلی اقلام در ۱۰ گروه لباس و منسوجات، لوازم آشپزخانه، ابزار کار، لوزام مورد استفاده در ساخت مسکن،خودرو، کفش و کیف و سایر مصنوعات چرمی، لوازم آرایشی بهداشتی، بعضی ماشین آلات تولیدی داخل، لبنیات و خوراکی‌ها و مبلمان و مصنوعات چوبی قرار گرفته است.

 

ممنوعیت واردات مشروب

در لیست منتشر شده از سوی وزارت صنعت، واردات عرق حاصل از تقطیر شراب انگور و تفاله انگور، نوشیدنی الکلی حاصل از نیشکر، شیره قند و سایر مشروبات الکلی حاصل از تقطیر فرآورده‌های تخمیر شده نیشکر، ودکا، ویسکی، سرکه و آبجو به ایران ممنوع اعلام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More