شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعطیلی دولت در آمریکا ۱۱ میلیارد دلار هزینه داشت

 

دفتر بودجه کنگره آمریکا، در گزارشی اعلام کرد که تعطیلی پنج هفته‌ای بخش‌هایی از دولت در آمریکا در مجموع ۱۱ میلیارد دلار هزینه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، در گزارشی که این نهاد مستقل روز دوشنبه هشتم بهمن‌ماه منتشر کرد آمده است که بخش‌هایی از این هزینه غیرقابل برگشت است و اقتصاد آمریکا روی هم رفته سه میلیارد دلار ضرر کرده است که جبران نخواهد شد.

پایین آمدن سطح تولید ناخالص داخلی و ضربه خوردن اعتماد سرمایه‌گزاری، از دیگر پیامدهای منفی تعطیلی بخش‌هایی از دولت است که در گزارش این نهاد مستقل به آن‌ها اشاره است.

روز جمعه پنجم بهمن‌ماه، ترامپ در جریان یک سخنانی در کاخ سفید گفت که به طور موقت، تا ۱۵ فوریه بخش‌های تعطیل شده دولت باز خواهند شد.

به این ترتیب، از روز دوشنبه و بعد از گذشت ۳۵ روز، که طولانی‌ترین تعطیلی از نوع خود بود؛ ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال توانستند به سر کار خود بازگردند. با این حال، این بازگشایی دوباره ممکن است موقتی باشد. در صورتی که کنگره بر سر تصویب بودجه به توافق نرسد این احتمال هست که برای بار دیگر بخش‌هایی از دولت تعطیل شود.

دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، درخواست ۵/۷ میلیارد دلار اعتبار برای ساخت یک دیوار فلزی در مرز مکزیک کرده است. عمده دموکرات‌ها و بخشی از جمهوری‌خواهان با در نظر گرفتن چنین بودجه‌ای برای دولت مخالف هستند و آن را بی‌فاید ارزیابی می‌کنند.

ترامپ می‌گوید که ساخت این دیوار برای جلوگیری از ورود پناهجویان و کنترل قاچاق مواد مخدر لازم است. او ساخت دیوار حائل در سرزمین‌های فلسطينی با اسرائيل را الگوی موفقی از این دست معرفی کرده است.

ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی خود وعده داده بود که اگر به ریاست جمهوری آمریکا برسد این دیوار مرزی را خواهد ساخت و پولش را هم مکزیکی‌ها خواهد گرفت. برآورد می‌شود که ساخت این دیوار دستکم ۲۳ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More