شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تصویب کلیات بودجه‌ی سال ۹۷ در مجلس

 

مجلس شورای اسلامی ایران، با اکثریت آراء، کلیات بودجه‌ی کل کشور را برای سال آینده، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، «خانه ملت»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه‌ی علنی صبح چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه، با ۱۸۲ رأی موافق، به کلیات بودجه‌ی کل کشور برای سال ۱۳۹۷، رأی مثبت دادند.

در این جلسه‌، درپی سخنرانی تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف و انجام بحث و بررسی دوباره در رابطه با لایحه، از مجموع ۲۶۲ نماینده‌ی حاضر در جلسه، ۱۸۲ نماینده رأی موافق، ۷۳ نفر رأی مخالف و ۶ نماینده نیز رأی ممتنع دادند.

پیش از رأی‌گیری در این جلسه، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه‌وبودجه، بار دیگر از بودجه‌ی ۹۷ دفاع کرد.

با تصویب کلیات بودجه‌ی سال آینده، مجلس شورای اسلامی، از بعدازظهر چهارشنبه، به بررسی جزئیات آن خواهد پرداخت.

در جلسه‌ی روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه، کلیات لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷ در مجلس رد شد.

پس از آن، بار دیگر در روزهای یکشنبه هشتم و دوشنبه نهم بهمن‌ماه، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، اصلاحاتی بر روی این لایحه انجام دادند.

بنابر گزارش‌ها، عمده‌ی این اصلاحات، در بخش یارانه‌ی نقدی، کاهش سقف انتشار اوراق مشارکت، تغییر اعتبارات استانی آموزش‌وپرورش، به اعتبارات ملی، حذف ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و تسویه‌حساب با تأمین اجتماعی، عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کمیسیون تلفیق، در اصلاحات خود، ​مبلغ هدفمندسازی یارانه‌ها را که دولت ۲۳هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده و سقف آن را ۳۷هزار میلیارد تومان تعیین کرده بود، به ۳۳ هزار و ۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است؛ یعنی سقف شمولیت یارانه‌بگیران، حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه‌ی علنی صبح چهارشنبه را برعهده داشت، با اشاره به بحث یارانه‌ها گفت که در لایحه‌ی جدید، بودجه‌ی ۲۳هزار میلیارد تومانی یارانه‌ها بازبینی و پیشنهاد شده است تا به تمام افراد نیازمند، یارانه تعلق بگیرد.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۷ کل کشور را به‌عنوان نخستین لایحه‌ی بودجه‌ی دولت دوازدهم، در تاریخ  نوزدهم آذرماه ۹۶، برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

گزارشی در رابطه با «تصویب کلیات لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۷ در مجلس»، از امید‌ آرامش، خبرنگار تلویزیون ایران اینترنشنال :

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More