شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ چین و اروپا را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چین و اروپا را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه، ۱۲ تیرماه در توییتر نوشت: «چین و اروپا با دستکاری در نرخ ارز خود و تزریق پول به نظام‌های اقتصادی‌شان به دنبال رقابت با ایالات متحده آمریکا هستند.»

ترامپ همچنین افزود آمریکا یا باید وارد این بازی شود و یا کنار بنشیند و مودبانه ناظر بر رفتار دیگر کشورهایی باشد که سال‌هاست مشغول چنین بازی‌ هستند.

دونالد ترامپ در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده که شنبه گذشته در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن به همراه شی جین‌پینگ، همتای چینی خود بر سر از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به تنش‌ تجاری دو کشور توافق کردند.

تنش تجاری بین آمریکا و چین از تابستان گذشته آغاز شد؛ واشنگتن با هدف فشار بر پکن برای امضای توافق تجاری با آمریکا، سیاست وضع تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی از چین را در پیش گرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا برای مقابله با آنچه «اقدامات ناعادلانه تجاری» خوانده بود، سال گذشته بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار، تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرد.

در ادامه این کشمکش تجاری، پکن ماه مه، به تلافی وضع تعرفه‌هایی بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین، دست به اقدام مشابهی علیه واشینگتن زد.

درست یک ماه پیش، ترامپ بار دیگر به چنین هشدار داد که ممکن است تعرفه‌هایی بر دست‌کم ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از این کشور اعمال کند.

وزارت خارجه چین در واکنش به تهدید ترامپ، هشدار داد که اگر واشنگتن به دنبال افزایش تنش‌هاست، پکن تا آخر این جنگ ایستاده و اقدامات لازم را عملی خواهد کرد.

در بحبوحه این تنش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوار است دو طرف بتوانند به نتیجه برسند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More