شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بانک مرکزی توپ سپرده‌گذاران فرشتگان را به زمین کاسپین انداخت

 

بانک مرکزی امروز (۲۵تیرماه) با انتشار بیانیه‌ای، به سپرده‌گذاران تعاونی منحل‌شده‌ی فرشتگان اعلام کرد که مؤسسه کاسپین، مسؤول رسیدگی به پرونده‌های شماست؛ اما کاسپین رسیدگی به پرونده سپرده‌گذاران فرشتگان را به آینده موکول کرد و از قبول آن سرباز زد.

بیانیه‌های صادرشده ازسوی بانک مرکزی و مؤسسه کاسپین نشان می‌دهد که بار دیگر، سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین با مشکل روبرو شده‌اند.

روابط عمومی بانک مرکزی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد:« ۹۶ درصد سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف شدند، اما تعیین تکلیف باقیمانده سپرده‌گذاران تعاونی بدر توس، پس از اعلام نظر مرجع قضایی صورت خواهد گرفت». بانک مرکزی در ادامه این بیانیه، شرح داد که با هدف تعیین تکلیف سپرده‌گذاران در تعاونی منحل‌شده فرشتگان، از شنبه (۲۴ تیرماه)، امکان دریافت سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب از طریق مؤسسه اعتباری کاسپین فراهم شده است که براساس گفته‌های امروز کاسپین این امر تا اطلاع ثانویه اجرایی نخواهد شد.

چندی پیش بود که ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی،از تسویه حساب نهایی صندوق کاسپین خبر داد و گفت: «پس از شناسایی تمامی دارایی‌ها و ارزیابی‌های اموال کاسپین و فرشتگان، پرداختی سپرده‌گذاران صورت خواهد پذیرفت». براساس برنامه اعلام‌شده ازسوی بانک مرکزی، در این شیوه ۹۰ درصد موجودی حساب‌های سپرده‌گذاران از محل خط اعتباری بانک مرکزی، به‌صورت علی الحساب تعیین تکلیف می‌شود و به‌تناسب شناسایی دارایی‌های جدید فرشتگان، تسویه‌حساب‌ها ادامه می‌یابد.

 

تعاونی منحل‌شده‌ی فرشتگان

 

در ادامه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان که از روز گذشته (۲۴ تیرماه) و طی فرآیندی مرحله‌ای به سقف ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود، در تعیین تکلیف حساب‌های مشترک مسائلی از جمله نقص فنی ایجاد شده که موسسه کاسپین به منظور رفع این نواقص فعلا از رسیدگی به حساب‌های مشترک خودداری و آن را متوقف کرده است.
این در حالی است که ظاهرا تعداد حساب‌های مشترک یعنی حساب‌هایی که بیش از یک کد مشتری دارند، قابل توجه بوده و قرار است بعد از رفع مشکلات موجود در زمانی دیگر این حساب‌ها تعیین تکلیف شود.
پرداختی به سپرده‌گذاران فرشتگان بر اساس محاسبه اصل سپرده و با حذف سود از شهریور ۱۳۹۴ یعنی از زمان انحلال آن خواهد بود.

فرشتگان بزرگترین تعاونی زیر مجموعه موسسه اعتباری کاسپین  با حدود ۴۵۰ هزار حساب فعال و دارای وجه است که تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن از ۲۸ اردیبهشت ماه و به طور مرحله‌ای با پرداخت‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومان آغاز شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More