شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش پنج برابری خرید مسکن توسط ایرانی‌ها در ترکیه

 

مرکز آمار ترکیه طی گزارش جدیدی که پنج‌شنبه ۲۷ دی ماه منتشر کرده است، از افزایش چشمگیر خرید مسکن توسط ایرانی‌ها در سال ۲۰۱۸ خبر داده است.

این گزارش می‌گوید که بعد از عراق، شهروندان ایران بیشترین میزان خرید خانه در ترکیه را داشته‌اند و در جایگاههای بعدی شهروندان عربستان، روسیه و کویت قرار دارند.

شهروندان ایرانی در سال گذشته میلادی سه هزار و ۶۵۲ خانه در ترکیه خریده‌اند که بخش اعظم آن در نیمه دوم سال است. آمریکا در ماه مه، یعنی اواسط سال گذشته از برجام خارج شد و به نظر می رسد اوج گیری خرید مسکن توسط ایرانیها در ترکیه به تحریمها مربوط است.

خرید خانه توسط ایرانی‌ها در ترکیه طی سال گذشته، نسبت به سال‌های قبل، تقریبا پنج برابر افزایش نشان می‌دهد.

 

آمار خرید خانه شهروندان ایران در ترکیه

منبع: مرکز آمار ترکیه

 

شهروندان عراق با بیش از ۸۲۰۰ خرید، در صدر لیست مشتریان مسکن در ترکیه هستند. در مجموع شهروندان خارجی طی سال گذشته ۴۰ هزار خانه در ترکیه خریده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۷ تقریبا دو برابر افزایش داشته است.

بیش از یک سوم خانه‌های خریداری شده توسط خارجی‌ها در شهر استانبول بوده است. دیگر شهرها به ترتیب آنتالیا، بورسا، و آنکارا بوده است.

 

سهم شهرهااز فروش مسکن به خارجی‌ها

منبع: مرکز آمار ترکیه

ترکیه اخیرا شرایط اعطای سکونت و شهروندی را تسهیل کرده است و انتظار می‌رود، آمار فروش منزل به خارجی‌ها در سال ۲۰۱۹ اوج بگیرد.

پیش از این متقاضیان شهروندی ترکیه بایستی حداقل یک میلیون دلار در بخش مسکن ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کردند، اما بر اساس قوانین جدید که از نیمه ماه گذشته اجرایی شد، حداقل سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ترکیه برای دریافت شهروندی این کشور به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More