شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش قیمت نفت به دنبال نگرانی‌های تازه در بازار انرژی

 

شرکت هلندی ووپاک که ارائه دهنده خدمات حمل و نقل نفت و گاز است می‌گوید که تحریم‌های ایران باعث تغییرات گسترده در قمیت نفت در چند ماه آینده خواهد شد.

فعالان بازار نفت احتمال می دهند که سطح تقاضا به علل مختلف، از جمله مشکلات مربوط به صادرات نفت ایران از یک سو و احتمال وخیم شدن فضای اقتصاد جهانی و افزایش قیمت دلار از سوی دیگر، دچار نوسانات شدید شود.

عصر روز جمعه ۲۶ مرداد، هر بشکه نفت خام برنت با افزایش یک درصدی و با قیمت ۷۲/۰۷ دلار و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با نیم درصد افزایش و با قیمت ۶۵/۷۷ دلار معامله شد.

اعلام قوانین جدید سازمان بین المللی دریانوردی (آی ام او) برای کاهش سطح آلاینده‌های تولید شده توسط کشتی‌ها نیز در کنار تحریم‌ها بر تنش‌های بازار کار فعالان حمل و نقل نفتی افزوده است.

الکو هواکسترا، مدیرعامل ووپاک، به شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت:«با آمدن تحریم‌های جدید و همچنین آی ام او ۲۰۲۰ ما شاهد ناآرامی بیشتر و در نتیجه فرصت های بیشتری برای معامله هستیم. ما می بینیم که مشتری‌های ما به آرامی اما با اطمینان برای چنین شرایطی آماده می شوند.»

سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرده است که اجرای قوانین مربوط به کاهش سطح آلاینده های زیست محیطی از ابتدای سال ۲۰۲۰ برای تمام کشتی ها لازم الاجراست.

این تغییرات مهم در بازار نفت، به همراه اعلام آمریکا مبنی بر اعمال دور دوم تحریم‌ها علیه ایران در کمتر از سه ماه آینده، بر نگرانی‌های بازار افزوده است. موج اول تحریم‌های هسته‌ای آمریکا، در پانزدهم آبان ماه به اجرا در آمد و موج دوم که نفت و سیستم بانکی کشور را هدف قرار می‌دهد از روز ۱۳ آبان اجرایی خواهد شد.

ایران سومین تولید کننده نفت در سازمان اوپک، بعد از عربستان سعودی و عراق است که در حال حاضر روزانه ۳/۶۵ میلیون بشکه نفت استخراج می‌کند.

آخرین باری که ایران به شکل مشابه تحریم شد، تقریبا نیمی از صادرات نفتی‌‌اش از بازار نفت جهانی خارج شد که چیزی حدود ۲/۴ میلیون بشکه در روز بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More