شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
ادامه جنگ تجاری میان چین و آمریکا

آمریکا شرکت چینی هواوی را به کلاهبرداری بانکی و نقض قوانین تحریم ایران متهم کرد

 

وزارت دادگستری آمریکا، شرکت فن‌آوری-مخابراتی هواوی، دو شرکت تابعه و مدیر مالی این شرکت را به نقض قوانین تحریمی علیه ایران و کلاهبرداری بانکی متهم کرد.

خبرگزاری رویترز، دوشنبه هشتم بهمن‌ماه به نقل از دادستان فدرال ایالات متحده گزارش داد که شرکت چینی هواوی، از طریق یک شرکت زیرمجموعه خود در هنگ کنگ، قوانین تحریمی علیه ایران را دور زده است.

پیشتر نیز مقام‌های قضایی ایالات متحده در نیویورک این شرکت چینی را متهم کرده بودند که برخی از محصولات آمریکایی در حوزه فن‌آوری و تجهیزات صنعتی را در اختیار ایران قرار داده‌ است. این شرکت همچنین متهم شده است که اسرار تجاری شرکت تی.موبایل را هم سرقت کرده است.

گفته می‌شود شرکت هواوی، علاوه بر نقض تحریم‌های ایران، پیشتر تحریم‌های اقتصادی علیه  سودان، سوریه، کره‌ شمالی و کوبا را نیز زیر پا گذاشته است.

شرکت هواوی یکی از بزرگ‌ترین تامین‌ کننده‌های زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت در چین است. این شرکت در بسیار کشورهای جهان از جمله در آمریکای شمالی فعالیت تجاری دارد.

پلیس کانادا در اول دسامبر گذشته، منگ وانژو، مدیر ارشد شرکت هواوی، را به درخواست ایالات متحده در ونکوور کانادا بازداشت کرد.

خانم وانژو متهم است در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تحریم‌های ایران را از طریق شرکت اسکای‌کام که در هنگ‌کنگ مستقر است؛ دور زده است.

در صورت استرداد خانم وانژو  به آمریکا، ممکن است او  به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

گفته می‌شود که این شرکت روابط نزدیکی نیز با دولت چین دارد. چین پیش‌تر تمامی این اتهام‌ها را علیه این شرکت رد کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More