شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آغاز فروش بلیت پروازهای نوروزی‌ با «نرخ‌ آذرماه»

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای نوروز ۹۸ از سوی شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده، گفت: با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی، نرخ بلیت پرواز برای ایام نوروز افزایش نمی‌یابد و همان قیمت‌های آذرماه ۹۷ است.

به گزارش سایت رسمی انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی کشور، مقصود اسعدی سامانی در ادامه گفت «سعی می‌کنیم با وجود آنکه در نوروز ۹۷ نسبت به نوروز ۹۶ حدود ۸ درصد ‌کاهش جابه‌جایی مسافر داشتیم، حداقل در نوروز ۹۸ با اقبال مسافران، تلاش شرکت‌های هواپیمایی و برقراری پروازهای فوق‌العاده،‌ به اندازه نوروز ۹۷ مسافر جابه‌جا کنیم و آمار کاهشی نداشته باشیم».

اظهارات سامانی در حالی است که نرخ‌ها در سایت آژانس‌های فروش بلیت مانند سفرمی، علی‌بابا، تریپ و غیره برای روزهای ابتدایی فروردین ماه بسیار بالاتر از نرخهای کنونی است. برای نمونه قیمت بلیت تهران-‌کیش در روز جاری، سه‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه، از کف ۱۶۰ هزار تومان تا سقف ۸۵۶ هزار تومان است، اما ارزان‌ترین قیمت‌ها برای نمونه در اوایل فروردین سال آینده از حدود ۶۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

به‌تازگی خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی از «میلیونی» شدن نرخ بلیت هواپیما برای تعطیلات ۲۲ بهمن خبر داد.

این گزارش نوشت «در نبود تقاضای سفر، در برخی روزها شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌هایی حتی پایین‌تر از نرخ بلیت اتوبوس برای مسافران خود عرضه می‌کنند، اما با افزایش تقاضای سفر به ویژه در ایام اوج سفر نظیر تعطیلات، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابد».

سامانی سه شنبه ۲۳ بهمن‌ماه نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت «طبق هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی، قیمت بلیت پرواز برای ایام نوروز ۹۸ هیچ افزایشی نخواهد داشت؛ قیمت‌های بلیت نوروزی همان نرخ‌هایی است که در آذرماه امسال اعلام و اعمال شد».

او توضیح نداد چرا قیمت رزرو بلیت برای فروردین در آژانس‌های فروش بلیت از کف ۶۰۰ تومان شروع می‌شود، در حالی که هم اکنون ۱۶۰ هزار تومان است.

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت امسال به دلیل از رده خارج شدن تعدادی از هواپیماها و غیرعملیاتی شدن برخی هواپیماها، ظرفیت حمل و نقل هوایی برای نوروز ۹۸ کاهش می‌یابد، برخی هواپیماها مشکل موتور و تأمین قطعات دارند، بنابراین تعداد هواپیماها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سامانی گفت با وجود کاهش صندلی پرواز، شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند، برای ایام نوروز، با برقراری پروازهای متعدد فوق‌العاده،‌ نیازهای مسافران را در ایام نوروز پاسخگو باشند: در ایام نوروز حدود ۱۵۰ فروند هواپیما برای جابه‌جایی مسافران نوروزی آماده می‌شود.

خبرگزاری فارس در گزارش خود نوشت قطعاً شرکت‌های هواپیمایی در نوسانات اخیر ارزی دچار مشکل شده‌اند، زیرا به هر حال بیش از ۵۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و با افزایش قیمت ارز دچار مشکل می‌شوند.

طبق قانون،‌ شرکت‌‌های هواپیمایی می‌توانند ارز نیما دریافت کنند، اما به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دریافت ارز از سامانه نیما برای برخی ایرلاین‌‌های داخلی زمان‌بر شده است و برخی شرکت‌ها ارز مورد نیاز خود را از بازار تهیه می‌کنند.

دی‌ماه سال گذشته نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران ۴۵۰۰ تومان بود که امروز به حدود ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More