شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت دفاع افغانستان کشته شدن غیرنظامیان در ولایت نیمروز را بررسی می‌کند

در پی ادعای کشته شدن شماری از غیرنظامیان در حملات هوایی ارتش در ولایت نیمروز افغانستان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد در حمله هوایی در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، «۱۴ تروریست» از جمله «۹ تروریست پاکستانی» کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه ۲۲ جدی/دی، اعلام کرد در حمله هوایی ۲۰ جدی/دی در منطقه منزری ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، یک قرارگاه طالبان هدف قرار گرفته است که در جریان آن، «۹ تروریست پاکستانی و ۵ طالب کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند».

در پی این حمله، مردم محلی اجساد کشته‌شدگان را از ولسوالی خاشرود به شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز، منتقل کردند و خواستار تامین عدالت شدند. بنا بر اعلام وزارت دفاع، ادعاهای آسیب به غیرنظامیان بررسی می‌‌شود.

باز محمد ناصر، رییس شورای ولایتی نیمروز، به رسانه‌ها گفت که در حمله هوایی ارتش، غیرنظامیان، کودکان و زنان کشته شده‌اند. به گزارش رسانه‌ها، احمد، یکی از مجروحان حمله هوایی، می‌گوید ۱۸ عضو خانواده‌اش در این حمله کشته شده‌اند.

در همین حال، قول‌اردوی/لشکر ۲۱۵ میوند در جنوب افغانستان در توضیح حمله هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی خاشرود گفت شنبه ۲۰ جدی/دی، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در مسیر شاهراه شماره ۹ در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، محل اخاذی «تروریست‌های طالب» را هدف قرار دادند که در نتیجه آن، چند تن از «تروریست‌ها» دستگیر شدند. به گفته قول‌اردوی ۲۱۵ میوند، در زمان درگیری، حمله نیروی هوایی در حمایت از نیروی زمینی اجرا شد و تلفات سنگینی به «تروریست‌ها» وارد شد. 

قول‌اردوی ۲۱۵ میوند نیز تایید کرد که ادعای تلفات غیرنظامیان را دریافت کرده است که با هماهنگی اداره محلی و ارگان‌های امنیتی ولایت نیمروز، این موضوع را بررسی می‌کند و جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.

هم‌زمان، میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان، روز دوشنبه ۲۲ جدی/دی، در نشست عمومی مجلس گفت در حمله هوایی ارتش در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، ۱۸ غیرنظامی جان باخته‌اند. او گفت نیروهای امنیتی باید زمان اجرای عملیات‌ها احتیاط کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More