شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت داخله افغانستان: در اثر حمله طالبان طی دو هفته گذشته،۲۲۱ غیرنظامی کشته و مجروح شدند

 

وزارت امور داخله/کشور افغانستان اعلام کرد، در اثر حمله طالبان در دو هفته گذشته، ۸۸ غیرنظامی کشته و ۱۳۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان، در توییتی، امروز سه شنبه ۴ سنبله/شهریور، با ارائه این آمار نوشته است، گروه طالبان در جریان ۷۸۱ «تحرک نظامی» در ۲۷ ولایت این کشور، بیشترین تلفات را به غیرنظامیان در ولایت‌های قندهار و غزنی، در جنوب این کشور وارد کرده‌اند.

 

همزمان، قول‌اردوی/سپاه ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان، نیز صبح امروز از حمله انفجاری گروه طالبان در نزدیکی یک پاسگاه نیروهای ویژه ارتش در ولسوالی بلخ خبر داد.

قول‌اردوی شاهین، مربوط به وزارت دفاع افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است در این انفجار، دست‌کم سه نفر کشته (دو نفر غیر‌نظامی و یک نظامی) و بیش از ۴۰ نفر دیگر (۳۵ غیرنظامی و ۶ نظامی) مجروح شده‌اند. 

گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و مدعی شده است که در این حمله ۶۱ نیروی ارتش افغانستان را کشته‌اند.

تصاویر منتشر شده از این حمله در رسانه‌های اجتماعی افغانستان نشان می‌دهد، خانه‌های زیادی در اثر شدت انفجار ویران شده است. هیبت‌الله علیزی، فرمانده قول‌اردوی شاهین در صحبت با رسانه‌ها گفت، یک ماشین باربری مملو از مواد منفجره در نزدیکی یک پاسگاه نیروهای دفاعی منفجر شده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان می‌گوید، هدف‌قرار دادن افراد غیرنظامی «خلاف تمام موازین انسانی، دینی، اخلاقی و جنگی محسوب می‌شود که همواره از سوی گروه طالبان نادیده گرفته شده است.»

در هفته‌های اخیر، درگیری میان نظامیان دولت افغانستان و جنگجویان گروه طالبان در بخش‌های این کشور شدت گرفته و حملات انفجاری ناشی از بمب‌های مغناطیسی در شهرهای بزرگ افغانستان افزایش یافته است.

قرار بود پس از تکمیل شدن روند آزادی زندانیان که در مراحل نهایی بود، مذاکرات صلح آغاز شود اما پس از مخالفت کشورهای فرانسه و استرالیا با آزادی برخی از زندانیان طالبان توسط حکومت، این روند متوقف شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More