شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

والی بامیان: چهار تن از متهمان انفجار اخیر در این ولایت بازداشت شدند

سید‌انور رحمتی، والی بامیان، اعلام کرد چهار تن از متهمان حملات اخیر در این ولایت بازداشت شده‌‌اند و برای تحقیق بیشتر، به کابل منتقل شدند.

والی بامیان روز شنبه ۸ قوس/آذر در نشستی خبری گفت این چهار متهم اهل ولایت‌های کابل، سمنگان، پنجشیر و بامیان‌اند.

بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی والی بامیان، در انفجارهای هفته گذشته در بامیان، ۱۷ تن از جمله دو مامور پلیس کشته و ۵۸ تن دیگر زخمی شدند. به گفته مقام‌های ولایت بامیان، حال ۱۶ نفر از مجروحان وخیم است و برای درمان به کابل منتقل شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های افغانستان، سید‌انور رحمتی، والی بامیان، در نشست خبری امروز افزود که بر اساس اطلاعات مراجع امنیتی در مرکز، مراکز آموزشی این ولایت اهداف بعدی حملات تروریستی‌اند. والی بامیان همچنین گفت شماری در تلاش‌اند متهمان بازداشت‌شده را آزاد کنند و می‌خواهند با حاشیه‌سازی، افکار عمومی را مغشوش کنند.

بامیان در مرکز افغانستان واقع شده، یکی از ولایت‌های امن افغانستان است و در سال‌های اخیر، حمله و انفجار در این ولایت رخ نداده بود.

پس از انفجار در بامیان، شماری در مرکز این ولایت با تشکیل ستاد دادخواهی، خواستار توضیح مسئولان محلی در مورد وقوع انفجارها شده‌اند.

 

 

در همین حال، ابوالحسین یاسر، مشاور ریاست‌جمهوری در امور پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی، در راس هیاتی از وزارت‌های امور داخله/کشور، دفاع، ریاست امنیت ملی/استخبارات، اداره ارگان‌های محلی و نماینده ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری برای بررسی انفجارهای اخیر، به بامیان رفتند و با والی این ولایت دیدار کردند.

بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی والی بامیان، ابوالحسین یاسر در این دیدار از تلاش‌های نیروهای امنیتی و دفاعی بامیان و اداره محلی قدردانی کرد و افزود «ما برای بررسی اوضاع و کمک به قربانیان این حادثه به بامیان آمده‌ایم و از نزدیک با آنان دیدار خواهیم کرد».

ستاد دادخواهی مردمی قربانیان حادثه هفته گذشته بامیان دیروز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد صلح‌دوستی مردم هزاره و مردم بامیان در سطح کشور نمونه است و اولین پروژه صلح سازمان ملل متحد در بامیان اجرا و این ولایت اولین ولایت صلح افغانستان اعلام شد.

این ستاد شمار تلفات را ۱۹ کشته و ۵۹ زخمی اعلام و تاکید کرد با توجه به فضای صلح و امنیت در بامیان، وقوع حادثه تروریستی با ابهام‌ها و پرسش‌های زیادی مواجه است و مردم بامیان از اداره محلی و حکومت مرکزی می‌خواهند جوانب مبهم این قضیه را برای مردم روشن کنند، در غیر این صورت انگشت اتهام و انتقاد مردم متوجه مقام‌های محلی از جمله والی بامیان، فرمانده پلیس و رییس امنیت ملی خواهد بود. در ادامه، این ستاد درخواست کرد مقام‌هایی که در این حادثه از وظیفه‌‌شان غفلت کردند برکنار و تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More