شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نخستین حمله هوایی آمریکا علیه طالبان پس از امضای توافقنامه صلح

 

پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، نیروهای آمریکا امروز در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند، جنگجویان طالبان را هدف حمله هوایی قرار دادند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت جنگجویان طالبان می‌خواستند به پاسگاه‌های نیروی امنیتی افغانستان حمله کنند.

سانی لگیت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان، در رشته توییتی اعلام کرد این حمله دفاعی و برای مختل کردن حملات طالبان بود و پس از ۱۱ روز، انجام شده است.

سانی لگیت افزود طالبان تنها دیروز ۴۳ حمله به پاسگاه‌های نیروی امنیتی افغانستان در هلمند داشتند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت طالبان ادعا می‌کنند که برای آزادسازی افغانستان می‌‌جنگند، در حالی‌که بر اساس توافقنامه آمریکا با طالبان، نیروهای بین‌المللی با توجه به بعضی شرط‌های این توافقنامه، در حال خروج از این کشورند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی گفت رهبری طالبان به جامعه بین‌المللی تعهد داده‌اند كه خشونت را كاهش می‌دهند و بر حملات نمی‌افزایند و اضافه کرد: «ما از طالبان می‌خواهیم حملاتشان را متوقف و از تعهدات رهبرانشان حمایت کنند. همان‌طور که نشان داده‌ایم، در صورت لزوم، از شرکای خود دفاع خواهیم کرد.»

سخنگوی نیروهای آمریکایی گفت: «ما به صلح متعهدیم، با این حال وظیفه داریم از شرکای خود، نیروهای امنیتی افغانستان، دفاع کنیم.»

او در ادامه افزود به نظر می‌رسد طالبان قصد دارد این توافق را خراب کند و خواسته مردم برای صلح را نادیده بگیرد.

طالبان تاکنون در این مورد اظهار‌نظر نکرده است.

طالبان اعلام کردند که پس از امضای توافقنامه صلح قطر میان آمریکا و طالبان، حملات این گروه به نیروهای بین‌المللی در افغانستان متوقف شده است اما حملاتشان علیه نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داشت.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله (وزارت کشور) افغانستان، دیروز گفت در ۲۴ ساعت گذشته، طالبان در ۱۶ ولایت ۳۳ مورد حمله علیه نیروهای امنیتی انجام داده‌اند که در نتیجه آن، ۶ غیرنظامی کشته و ۱۴ تن دیگر مجروح شدند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More