شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مذاکرات مستقیم دولت افغانستان با طالبان تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود

وزارت دولت در امور صلح در کشور افغانستان، اعلام کرد که مذاکرات مستقیم دولت آن کشور و گروه طالبان تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

این وزارت‌خانه خبر داد که برای تعیین یک هیات ۱۵ نفره، با افراد مربوطه رایزنی‌های کرده و فهرست هیات مذاکره‌کننده، در حال نهایی شدن است.

در خبرنامه وزارت دولت در امور صلح که روز شنبه ۵ اسد/خرداد ماه منتشر شد، آمده است که اعضای هیات از میان چهره‌هایی که قبلا در گفت‌وگوی اخیر دوحه شرکت کرده‌ بودند و همچنین «افراد متخصص و مسلکی» تعیین می‌شوند. 

محمد اشرف غنی، رییس‌ جمهوری افغانستان روز شنبه با صدور فرمانی، دبیرخانه شورای عالی صلح این کشور را لغو و تمام مسئولیت‌های آن را به وزارت دولت در امور صلح واگذار کرد.

وزارت دولت در امور صلح که به‌تازگی تاسیس شده، اعلام کرده است که در دو هفته آینده برای سفر هیات مذاکره‌کننده آماده می‌شود  و پیشبرد مذاکرات صلح را تسهیل و فراهم می‌کند. 

گروه طالبان که پیش از این حاضر به گفت‌وگو با دولت افغانستان نشده، تاکنون در خصوص مذاکرات مستقیم با دولت اظهار نظر نکرده است.

زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان در کابل است و برای تشکیل هیات مذاکره کننده از جانب دولت تلاش می‌کند. آقای خلیل‌زاد از کابل به منظور گفت‌وگو با طالبان، به قطر خواهد رفت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More