شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عبدالله عبدالله والیان سرپل و پنجشیر را تعیین کرد



عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان، روز شنبه ۳ حوت/اسفند، والیان ولایت سرپل و پنجشیر را تعیین کرد.

براساس حکم عبدالله عبدالله، محمد نور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل، به عنوان والی جدید این ولایت و کمال‌الدین نظامی، والی فعلی ولایت پنجشیر، مجددا با فرمان رییس اجراییه به‌عنوان والی پنجشیر تعیین شده‌ است.

کمال‌الدین نظامی، والی پنجشیر، امروز در مراسم معرفی‌اش، اعلام کرد که اداره محلی پنجشیر از تشکیل حکومت همه‌شمول و قابل قبول برای همه مردم افغانستان حمایت می‌کند.

بشیر احمد ته‌ینج، عضو حزب جنبش ملی و عضو تیم ثبات همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، هنگام معرفی والی جدید ولایت سرپل گفت محمدنور رحمانی امروز شنبه ۳ حوث/اسفند، رسما با حکم رییس اجراییه و در چارچوب حکومت وحدت ملی تعیین شده است.

محمدنور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل و از نزدیکان ژنرال عبدالرشید دوستم است.

ژنرال دوستم هفته گذشته با حمایت از اعلام پیروزی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت، مردم شمال باید آماده شوند تا والی‌های ولایتشان را معرفی کنند.

عبدالله عبدالله، نامزد ریاست‌جمهوری با رد نتایج نهایی انتخابات، اعلام پیروزی کرده و گفته است حکومت فراگیر تشکیل خواهد داد.

به دنبال تعیینات تازه در سرپل و پنجشیر، دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از جایگزینی مقامات دولتی ابراز نگرانی کرده است. یوناما با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید، توسل به زور یا هر وسیله غیرقانونی دیگر در شرایطی که کاهش خشونت در حال اجرایی شدن است، امید مردم برای صلح را با خطر مواجه می‌کند.

یوناما از همه طرف‌ها خواسته تا از طریق گفت‌وگو نارضایتی‌شان را حل کنند و با احترام به قانون اساسی، از اعمال محدودیت خودداری کنند.

پیش از این، والی‌ها با پیشنهاد اداره مستقل ارگان‌های محل و با حکم رییس‌جمهوری افغانستان تعیین می‌شدند.

بشیر احمد ته‌ینج امروز با معرفی والی جدید سرپل گفت، حکومت ثبات و همگرایی تاکنون مراسم تحلیف را به دلیل برخی مشکلات انجام نداده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More