شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عبدالله عبدالله: ادعاها در مورد سوءاستفاده از زنان در ریاست‌جمهوری تاسف‌آور است

 عبدالله عبدالله: ادعاها در مورد سوءاستفاده از زنان در ریاست‌جمهوری تاسف‌آور است



عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت در نشست شورای وزیران گفت، ادعاهای مشاور رئیس‌جمهور غنی در مورد مداخله در انتخابات پارلمانی و سوءاستفاده از زنان در کاخ ریاست‌جمهوری تاسف‌آور است و چنین اتهاماتی می‌تواند بر تلاش‌های زنان در افغانستان تأثیر بگذارد.

آقای عبدالله افزود، اتهامات در مورد مداخله در انتخابات پارلمانی و سوءاستفاده از زنان جدی است و باید به گونه مستقل و بی‌طرفانه بررسی شوند. 

پیش از این، حبیب‌ احمدزی، مشاور پیشین رییس‌جمهور غنی، ارگ ریاست‌جمهوری و شماری از مقامات ارشد حکومت را متهم به دخالت در انتخابات پارلمانی، فساد مالی و اخلاقی کرده بود. اما ارگ ریاست‌جمهوری دیروز ۵ جوزا، این اتهام را "دروغ و بی‌اساس" خواند.

رییس اجرائیه حکومت همچنان گفت، اتهامات اخیر باید مستقلانه بررسی و نباید از این موضوع استفاده‌های سیاسی صورت بگیرد، طوری نشود که تنها پیام‌رسان (حبیب احمدزی) مجازات شود.

رییس اجرائیه حکومت افغانستان در نشست شورای وزیران، ۶ جوزا، یک‌بار دیگر بر محدود شدن صلاحیت‌های حکومت در استفاده از امکانات حکومتی و دولتی تأکید کرد و گفت که «برخی از نگرانی‌های نامزدان ریاست‌جمهوری جدی است و باید به آن توجه شود.» 

آقای عبدالله با انتقاد از گزینش وزرای جدید برای کابینۀ حکومت، گفت که «باید هیچ نوع سوالی در بارۀ استفاده کمپاینی از امکانات حکومتی ایجاد نشود.» او چنین گزینش‌های را برای تقویت ادارات نامؤثر خواند و گفت «در چهار ماه باقی‌مانده مشکل است که افراد جدید با اداره آشنا شوند، فرصت از دست می‌رود.» 

رییس اجرائیۀ حکومت افغانستان گفت که عزل و نصب‌ها در «فضای سیاسی» پیش از انتخابات را نمی‌توان جز تصمیم سیاسی چیز دیگری تلقی کرد. 

در روزهای اخیر رییس‌جمهور غنی طی احکام جداگانه، محمدفهیم هاشمی را به عنوان نامزد وزیر وزارت مخابرات و عبدالتواب بالاکرزی را به عنوان سرپرست وزارت تحصیلات عالی منصوب کرد. همچنین گفته می‌شود که طاهر شاران، رییس ادارۀ انرژی اتمی افغانستان به عنوان سرپرست وزارت انرژی و آب تعیین شود.

آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به تنش‌ها برسر ریاست پارلمان افغانستان گفت، مساله ریاست پارلمان تا هنوز حل نشده و با زورگویی و قانون‌شکنی نمی‌توان آنرا حل کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More